7 دلیل شگفت انگیز برای سفر به کیش

جزیره بیضی شکل کیش، سالانه بیش از یک میلیون گردشگر داخلی و خارجی را به خود جلب می کند. دو مسیر هوایی و دریایی برای سفر به کیش و استفاده از امکانات تفریحی آن پیش بینی شده است. از دلایل سفر به کیش می توان بازدید از پارک آهوان، مجموعه آکواریوم و دلفیناریوم کیش، زمین های ورزشی و تفریحات دریایی کیش را نام برد. اما شگفتی های طبیعی و تاریخی کیش مهم ترین دلیل سفر به کیش در بین گردشگران است که در این مطلب به آن می پردازیم.

7-سفر به کیش: درختان شگفت انگیز لور

راهنمای سفر به کیش

پوشش گیاهی طبیعی کیش چندان غنی نیست و اغلب گیاهان از مناطق دیگر به کیش آورده شده اند ولی یکی از کمیاب ترین و عجیب ترین درخت های دنیا بومی جزیره کیش است. درخت لور با ریشه ها و شاخه هایی شگفت انگیز  و میوه های کوچک قرمز و نارنجی را تنها در جزیره کیش می توان دید. از همه شاخه های درخت لور، ریشه هایی برای جذب آب بیشتر تا زمین ادامه دارد. درخت لور در باور بومی ها، درختی مقدس و هزار ساله است.

6-تنها جزیره دارای قنات آب شیرین در خلیج فارس

در این جزیره زیبا و سرسبز هیچ رودخانه دائمی جریان ندارد و مقدار بارش بسیار اندک است. تنها در زمستان، بارش های پراکنده و رگباری را می توان در کیش دید. جزیره کیش دارای چندین منبع  آب شیرین زیرزمینی است  که به شکل قنات بهره برداری می شوند.

5- شهر حریره از جاذبه های تاریخی کیش

جاذبه های گردشگری کیش

شهر حریره کیش مربوط به سده ۵ تا ۱۰ هجری قمری در فهرست آثار ملی ثبت شده است. بقایای این شهر خالی از سکنه گویای عظمت و شکوه تمدن در کیش است. گردشگران می توانند وسعتی 3 کیلومتری از بقایای شهری بزرگ را در حریره ببینند.

4- غواصی در جزیره کیش

یکی از جذابیت های کیش، غواصی و دیدن صخره های مرجانی است. جانوران دریایی و ماهی های رنگارنگ در لا به لای مرجان ها زندگی می کنند که علاقه مندان به غواصی را مسحور خود کرده اند. با یک آموزش کوتاه می توانید از غواصی و عکاسی در زیر اب لذت ببرید.

3- شهر زیر زمینی کاریز

کاریز کیش شهر زیرزمینی

کاریز کیش با وسعت 10 هزار متر مربع یکی از عجیب ترین مکان های کیش است. شهر زیرزمینی کیش در 16 متری زیر زمین،  با سقف و دیواره هایی میلیون ساله گواهی بر عجایب دیدنی کیش است. مرجان های دریایی، صدف ها و سنگواره هایی مربوط به 270 تا 570 میلیون سال پیش، در سقف 8 متری کاریز به طور طبیعی جای گرفته اند.

2-سواحل خلیج فارس و تفریحات آبی

سواحل زیبای کیش از جذابیت های سفر به کیش هستند که مسافران تور کیش را جلب می کنند. ساحل مرجانی کیش با آب های زلال و آلاچیق های خانوادگی، مناسب ترین محل برای دیدن طلوع خورشید است. در قسمت دیگری از ساحل اسکله تفریحی با طول 437 متر را می بینید که با یک عرشه چوبی زیبا تا آبهای نیلگون خلیج فارش امتداد دارد. در اطراف این اسکله مراکز تفریحی، رستوران، مراکز خرید و کلوپ تفریحات دریایی شامل جت اسکی، غواصی، بانانا، شاتل،  پاراسل و…  برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

1- لاک پشت های دریایی کیش

لاک پشت های دریایی کیش

لاک پشت سبز ، لاک پشت نوک دارو لاک پشت های غول پیکر را در سفر به کیش می توان از نزدیک دید. بهترین جااذبه های گردشگری کیش، صخره های ساحلی و زیبای آن هستند که در غروب پذیرای لاک پشت های عظیم الجثه و عجیب هستند.

کشتی یونانی، روستای باغو، خانه اعیانی، آب انبار کیش، پارک میر مهنا، گذر هنرمندان، پارک ساحلی سیمرغ کیش با پیست دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی، ماهیگیری و بسیاری از تفریحات جذاب را در سفر به کیش می توان تجربه کرد.

امتیاز دهید
سفر به کیش

دیگر مطالب از وبلاگ گردشگران

سفرهای خوب از اینجا آغاز می شود . . .

پس از بررسی توسط کارشناس در کوتاهترین زمان با شما تماس گرفته می شود و تمامی مراحل و مشاوره و رزرو با شما هماهنگ  می شود .