تور یزد

سفر به یزد، شهر بادگیر ها

8 صبح تا 8 شب حضوری و آنلاین میزبان شما هستیم

توضیحات تور:

سفر اولین شهر خشتی جهان

یزد شهر دیوارهای کاه گلی، بادگیرها و قنات ها می‌باشد. این شهر زیبای کویری با آب و هوای گرم و خشک خود در تابستان ها هوای گرمی را تجربه خواهد کرد و در زمستان ها آب و هوای سردی دارد. بافت قدیم این شهر، کوچه های سرپوشیده با طاق های کاه گلی، بادگیر ها و قنات ها و اب انبار ها همگی برای ما یاداور بافت سنتی و قدیمی این شهر تاریخی هستند.

چه زمانی به یزد سفر کنیم؟

از انجایی که یزد آب و هوای خشک کویری دارد و تابستان های بسیار گرم و زمستان های بسیار سردی دارد بهترین زمان سفر به این شهر در شهریور، مهر ، ابان، اسفند و فروردین است. 

🔶 چگونه به یزد برویم؟

مسیر شیراز به یزد هواپیما و قطار ندارد . فقط با اتوبوس میتوانید به این شهر سفر کنید. فاصله ی زمانی شیراز تا یزد با اتوبوس 6  ساعت میباشد .  اگر با ماشین شخصی از مبدا شیراز به این شهر سفر میکنید در مسیر میتوانید از مجموعه ی تخت جمشید، نقش رستم و پاسارگاد و شهرستان ابرکوه بازدید کنید.

🔶در کدام هتل اقامت کنیم؟

اگر که میخواهید در هنگام سفر به یزد دسترسی خوبی به جاذبه ها و اماکن گردشگری شهر یزد داشته باشید بهتر است هتل ها یا اقامتگاه هایی را انتخاب کنید که در مرکز شهر قرار گرفته اند. از جمله این هتل ها میتوان از هتل داد، لاله، هومان، فاضلی، ملک التجار، الماس، رویای قدیم ، هتل موزه فهادان نام برد که دسترسی خوبی به بازار ها و جاذبه ها دارند. اگر علاقه دارید در قسمت مدرن و جدید شهر اقامت داشته باشید هتل صفائیه که در گران ترین نقطه ی شهر واقع شده است پیشنهاد ما به شما است. از دیگر هتل ها و اقامتگاه های با کیفیت و دوست داشتنی میتوان به هتل مشیرالممالک ، خانه مارکار، ارگ جدید نام برد. پیشنهاد میشود غذای عربی رستوران مشیرالممالک را در هنگام اقامت در این هتل حتما امتحان کنید.

 

🔶 در روز اول اقامت در یزد کجا بریم؟

زمانی که به یزد سفر می‌کنید در روز اول بازدید خود بهتر است از برج سکوت یا دخمه ی زرتشتیان بازدید کنید. این بنا کوهی مخصوص تدفین زرتشتیان بوده است و همچنین  در بالای این کوه منظره ای بسیار جذاب از شهر یزد در ارتفاع را می‌توانید مشاهده کنید. بازدید از این بنا 2 ساعت زمان می‌برد و پس از آن پیشنهاد می‌شود که از باغ دولت آباد بازدید داشته باشید و در زیر بلند ترین بادگیر خشتی جهان احساس خنکی را در وسط کویر تجربه کنید. در نزدیکی باغ دولت آباد با 10 دقیقه پیاده روی سری به فالوده، بستی معروف شیر حسین بزنید و پالوده ی معروف یزدی را امتحان کنید. پالوده یزدی اصلا شبیه به فالوه شیرازی نیست پس خودتان را برای تست یک طعم جدید آماده کنید. 

پس از صرف نهار از مجموعه ی امیرچخماق که در مرکز شهر قرار گرفته بازدید کنید. در کنار میدان امیر چخماق  زورخانه قرارگرفته است که در ساعت 18:00 شما میتوانید این ورزش باستانی را مشاهده کنید.  در اطراف میدان امیر چخماق مغازه های بسیاری برای خرید سوغات وجود دارد که می‌توانید شیرینی های خوش طعم یزدی را از انجا تهیه کنید. از با کیفیت ترین شیرینی فروشی ها برای خرید شرینی یزدی ، شعبات حاج خلیفه علی رهبر می‌باشد که در آنجا می‌توانید انواع باقلوا و قطاب، پشمک، انواع لوزها، نان پنچره ای و … را تهیه کنید.

 در کنار میدان امیر چخماق بازار خان قرار گرفته است که میتوانید انواع طلا و مس و پارچه را از این بازار تهیه کنید. در هنگام قدم زدن در این بازار میتوانید با بالا رفتن از چند پله به پشت بام بازار قدم بگذارید و منظره ای بسیار به یاد ماندنی و زیبا را از بالای شهر یزد با منظره کویر در شمال و کوهستان در جنوب با طاق ها و نمایی از مسجد جامع در هنگام غروب را مشاهده کنید و از ارامش ان لحظه لذت ببرید. همچنین در میان بازار، اب انباری وجود دارد که در حال حاظر تبدیل به سفره خانه شده است و میتوانید قسمت داخلی اب انبار و حتی در قسمت هایی عمق طول چاه های قنات را مشاهده کنید.

🔶 در روز دوم اقامت در یزد کجا بریم؟

در روز دوم گشت یزد در ابتدا از آتشکده ی زرتشتی ها بازدید کنید. این آتشکده مکانی مقدس برای زرتشتیان یزد می‌باشد و آتشی 1500 ساله را در خود حفظ کرده است همچنین درآن مجموعه می‌توانید از موزه ی زرتشتی ها هم بازدید کنید و با فرهنگ  و اداب و رسوم مردم زرتشتی کشورمان بیشتر آشنا شوید. در نزدیکی آتشکده موزه ی نور و روشنایی یزد قرار دارد که بازدید از این موزه خالی از لطف نیست.

پس از صرف نهار در مجموعه ی عمارت وکیل به سمت مسجد جامع یزد حرکت کنید و از بلند ترین سردر مسجد جامع ایران بازدید کنید. در سمت راست مسجد جامع یکی از بهترین مغازه های فروش قهوه ی یزدی وجود دارد و حتما قهوه ی معروف این شهر را میل کنید. مسجد جامع در بافت قدیم محله ی فهادان یزد واقع شده است. بافت فهادان در برگیرنده ی جاذبه های دیدنی بسیاری از جمله زندان اسکندر، بقعه ی سید رکن الدین، قنات زارچ، اب انبار شش بادگیری  میباشد که با گذشتن از کوچه های خشت و گلی و تو در توی بافت قدیمی یزد می‌توانید از این جاذبه‌ها بازدید کنید.

در خیابان اصلی مسجد جامع حتما از کیک های بی نظیرکافه پاپاسی میل کنید و می‌توانید در فضای مینیمال و مدرن این کافه عکس های زیبایی بگیرید. زمانی که از کوچه های پر پیچ و خم گذر می‌کنید تا به زندان اسکندر برسید تابلویی با نوشته ای تحت عنوان lizards land توجه شما را به خود جذب خواهد کرد.

این مکان تخصصی ترین نمایشگاه خزندگان می‌باشد که انواع گونه های نادر و کمیاب مار، سوسمار، افتاب پرست، ایگوانا ،گونه های نخستین ماهی، عقاب، گربه و میمون را در خود حفظ کرده است و از ان ها مراقبت میکند. پیشنهاد می‌شود که بازدید از این مجموعه ی جذاب را از دست ندهید.

در هنگام بازدید از این جاذبه ها در مسیر میتوانید از کارگاه دارایی بافی بازدید کنید . دارایی یک پارچه ی بسیار خنک یزدی است که در گذشته زمانی که افراد در قسمت مهتابی خانه به استراحت می‌پرداختند روی خود می انداختند. همچنین می‌توانید در کافه های سنتی این محله به استراحت بپردازید.

کافه خانه ی هنر و کافه کاریزما از کافه هایی است که پیشنهاد میشود حتما به آن سری بزنید. اگر در زمستان به یزد سفر میکنید تجربه ی کرسی روی تخت با منظره ی مسجد جامع در کافه کاریزما را حتما به خود هدیه دهید.

از دیگر مکان های دیدنی یزد می‌توان از میدان مارکار که نقطه ی وسط ایران میباشد، مسجد حظیره با معماری .منحصر به فرد و خانه لاری های یزد نام برد

🔶چگونه به کویر یزد بریم؟

در نزدیکی یزد چندین کویر وجود دارد که فاصله ی کمی با یزد دارند. شما می‌توانید به صورت نیم روزه از کویر بازدید داشته باشید و سافاری و شتر سوای کنید یا اینکه زمان بیشتری را در کویر سپری کنید و 1 شب در کمپ کویری اقامت کنید. تالابی که درکویر قرار گرفته است مکانی منحصر به فرد و خاص برای علاقه مندان به کویرنوردی می‌باشد.

🔶 در اطراف یزد کجا بریم؟

در نزدیکی یزد شهرستان زیبای تفت قرارگرفته است که کمتر از 15 دقیقه با یزد فاصله دارد. این شهر معمولا آب و هوای بسیار بهتری نسبت به یزد دارد و در ایام گرم سال از یزد خنک تر میباشد. در مسیر رسیدن به یزد پارک تفریحی کوهستان قرار گرفته است که بازدید از ان خالی از لطف نیست. پیشنهاد می‌شود بازدید از باغ نمیر و اتشکده در تفت فراموش نشود اما تفت بیشتر بخاطر طبیعت زیبای خود معروف است. محله ی باغ خندان یکی از محله های زرتشتی نشین است که مخصوصا در پاییز کوچه باغ های کاه گلی بسیار زیبایی دارد. یکی از زمان هایی که پیشنهاد می‌شود حتما به تفت سفر کنید در زمان مراسم عاشورا می‌باشد که نخل بزرگ امام حسین را افراد زیادی از چند محله بلند می‌کنند و میچرخانند. چشمه تامهر از دیگر جاذبه های طبیعی تفت است که طبیعتی رویایی را در خود حفظ کرده است.

ده بالا یکی دیگر از مکان هایی است که طبیعت و اب و هوای بسیار خوبی دارد و برای پیک نیک رفتن بسیار مناسب است.

اگر علاقه به مکان های تاریخی دارید می‌توانید به روستاهای تاریخی نزدیک به یزد سری بزنید. خرانق یکی از این روستاهای تاریخی است که ارگی تاریخی را در خود جای داده است. از دیگر قلعه‌های تاریخی، نارین قلعه میبد است که کهن ترین ارگ حکومتی جهان است و 1 ساعت فاصله با یزد دارد قلعه سریزد مهریز نیز با فاصله ی 2 ساعت از یزد از دیگر جاذبه های تاریخی منحصر به فردی است که می‌توانید با قدم زدن در آن حال و هوای زمان های گذشته را درک کنید.  قلعه ی 2000 ساله ی بداف در نزدیکی شهرستان ابرکوه نیز مکانی جذاب برای علاقه مندان به تاریخ می‌باشد.

برای رزرو تور های گردشگری با کارشناسان مجرب ما در گروه گردشگران شهر راز در تماس باشید.

سوالات متداول

معمولا فصل های پاییز و زمستان و اوایل بهار بهترین زمان برای سفر به شهر کویری و گرم یزد است.

تورهای وجود را انتخاب کنید و پس از انتخاب با کارشناسان فروش تور گردشگران ارتباط برقرار کرده یا با شماره 07132261010 تماس بگیرید.

باغ دولت آباد، برج سکوت ، آتشکده زرتشت، زندان اسکندر و ….

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

4.5/5 - (11 امتیاز)

پس از بررسی توسط کارشناس در کوتاهترین زمان با شما تماس گرفته می شود و تمامی مراحل و مشاوره و رزرو با شما هماهنگ  می شود .

سفرهای خوب از اینجا آغاز می شود . . .