تور اصفهان 

دسترسی سریع

تور اصفهان نوروز 1403

راهنمای گردشگری اصفهان

اصفهان پس از تهران و مشهد پرجمعیت ترین شهر ایران است، این شهر در دوره صفویه پایتخت ایران بوده و آثار تاریخی بسیاری به جا مانده از این دوره اند. انواع گنبدسازی،‌ کاشیکاری،‌ گچبری،‌ مقرنس‌کاری،‌ منبت‌کاری و خوشنویسی در آثار این شهر بسیار مشهود است.

آب و هوا و بهترین زمان سفر به اصفهان

اصفهان شهری چهار فصل است که تابستانی گرم و زمستانی سرد دارد، در بهار آب و هوایی بسیار عالی و دلپذیر دارد، بهترین زمان سفر نیمه های فصل بهار می باشد، در ایام نوروز این شهر بسیار شلوغ می شود.

مواردی که باید قبل از سفر به اصفهان بدانید

این شهر توریستی یکی از بهترین مقاصد برای سفر می باشد، اصفهان به دلیل داشتن اماکن دیدنی بسیار نصف جهان نام گرفته، برای بازدید از  این مکان ها  حداقل 3 روز تمام وقت لازم است.

روش های سفر به اصفهان از شیراز

  • تورهای مسافرتی که به صورت زمینی و هوایی انجام می شوند و بهترین و راحت ترین روش برای سفرند
  • هواپیما،فرودگاه شهید بهشتی تنها فرودگاه این شهر است و در روزهای دوشنبه، چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه پرواز رفت و برگشت به این شهرانجام می شود.
  • قطار فقط به مقصد شهرضا روزهای فرد
  • اتوبوس همه روزه

اماکن دیدنی اصفهان

1- میدان نقش جهان

این میدان بزرگ که از زیباترین میدان های جهان به شمار می آید و نگین شهر اصفهان است اماکن تاریخی و دیدنی از قبیل مسجد امام، مسجد شیخ لطف‌الله، عمارت عالی قاپو و سر در بازار قیصریه را در خود جای داده است.این میدان از نخستین آثار باستانی ایرانیست که در سازمان یونسکو به ثبت رسیده.

2- چهل ستون

میراث تاریخی چهل ستون که از آن به عنوان مبارک ترین بنای دنیا یاد میشود یادگار دوران صفویست، این بنا تلفیقی از معماری اصیل ایرانی با ترکیبی از معماری فرنگی و چینی است.

3-   عالی قاپو

بنای عالی قاپو در ورودی دولتخانه صفوی بوده است، و از نفیس ترین آثار دوران صفوی به شمار می آید. عالی قاپو ترکیب دو کلمه عالی و قاپو است که با هم به معنای (سردر بلند) يا (درگاه بلند) هستند.گچبری های طبقه آخر این کاخ که اتاق موسیقی نامیده می شود بی نظیرترین قسمت این بنای تشریفاتیست.

4- سی و سه پل

سی و سه پل یا پل الله وردی خان، محل برگزاری مراسم جشن آب‌پاشان ارامنه اصفهان در دوره صفویه بوده است، این پل شاهکار بینظیری از دوره شاه عباس اول است بر روی زاینده رود بنا گردیده. این پل بینظیر شاهکار پل سازی ایران و جهان است. این پل دارای سی و سه دهانه می باشد .

5- عمارت هشت بهشت

 این بنا که از دو طبقه  تشکیل شده از زیباترین کاخ های نشیمن دوران صفوی و شهر اصفهان است. معماری و تو در تو و تزیینات تماشایی و متفاوت این بنا طی قرن ها و سالها هوش از سر بازدیدکنندگان این بنا برده است.

6- پل خواجو

این پل به دلیل تزئینات کاشی‌کاری و معماری خاصش از مشهورترین پل های زاینده رود به شمار می آید، این پل هم به عنوان پل و هم به عنوان سد عمل می کرده. پل خواجو از دو ضلع شرقی و غربی ساخته شده که ساختمانی که شاه نشین نامیده میشده با اتاق های نقاشی کاری در میان این دو ضلع واقع شده. شاه نشین جایگاه بزرگان و پادشاهانی بوده که برای تماشای مسابقات قایقرانی و شنا بر روی دریاچه مصنوعی به این مکان می آمدند. در حال حاضر فقط یک نیمکت سنگی از صندلی پادشاه از این ساختمان باقی‌مانده‌است.

7- مسجد امام

این مسجد که در میدان نقش جهان واقع شده مهم‌ترین مسجد تاریخی اصفهان است که در دوران صفوی ساخته شد و از مهمترین بناهای معماری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود. این بنا شاهکار معماری، نجاری و کاشی‌کاری قرن یازدهم هجری است.

8- مسجد جامع

مسجد جامع اصفهان که مسجد جامع عتیق و مسجد جمعه نیز نامیده می شود، یکی از بناهای بسیار ارزشمند و تاریخی این شهر است و قدیمی ترین مجموعه معماری مذهبی ایران به شمار می آید.این مسجد به دلیل اینکه قدیمی ترین مسجد ایران است به مسجد عتیق معروف شده .

9- مسجد شیخ لطف الله

این مسجدکه شاهکاری از معماری و کاشی‌کاری قرن یازدهم هجری است، به افتخار ورود شیخ لطف‌الله جبل عاملی با دستور شاه عباس ساخته شده است. این مسجد نیایش نور در معماری به شمار می آید، طرح این مسجد هم زمان با بنا شدن چهار باغ و باغ هزار جریب ریخته شد وبعد از 18 سال به بهره برداری رسید

10- کلیسای وانک

کلیسای وانک به معنی صومعه است که کلیسای نجات دهنده مقدس هم نامیده می شود در منطقه جلفا اصفهان واقع شده، این کلیسل در زمان شاه عباس دوم بنا شده، این بنا با الهام از کلیسای سنت استپانوس جلفای آذربایجان ساخته شده است، سقف این کلیسا طلا کاری شده و  شامل نقاشی های تاریخی و تصاویری از زندگی حضرت مسیح  است و  دیوار های آن با تزئینات نقاشی رنگ روغن و آب طلا مزین شده است و  از زیباترین کلیساهای جلفا به شمار می آید.

11- موزه موسیقی

این موزه که اولین موزه موسیقی ایران است، در محله قدیمی جلفا واقع شده، این موزه متشکل از دو تالار به نام های تالار سازهای محلی  و تالار سازهای ملییست که بیش از ۳۰۰ نوع آلات موسیقی ایرانی ادر آن قرار دارد .

12-  مدرسه چهار باغ

مدرسه چهارباغ یا مدرسه سلطانی که آخرین بنای تاریخی بی نظیر دوران صفوی است برای تدریس به طلاب علوم دینی ساخته شد، این مدرسه تجلی معماری و هنر ایرانیست.

13- چهار باغ عباسی

مدرسه چهارباغ یا مدرسه سلطانی که آخرین بنای تاریخی بی نظیر دوران صفوی است برای تدریس به طلاب علوم دینی ساخته شد، این مدرسه تجلی معماری و هنر ایرانیست.

14- بازار قیصریه

بازار قیصریه  یا بازار سلطانی در بافت تاریخی اصفهان واقع شده و بخشی از بازار بزرگ اصفهان به شمار می آید ورودی این بازار سردر قیصریه شروع و به بازار چیت‌ساز‌ها و از آن جا  به بـازار دارالشفا ختم می‌شود است، بازار قیصریه از مجلل ترین و بزرگترین مراکز خرید فروش دوران صفویه بوده است.

4.1/5 - (9 امتیاز)
سفرهای خوب از اینجا آغاز می شود . . .

پس از بررسی توسط کارشناس در کوتاهترین زمان با شما تماس گرفته می شود و تمامی مراحل و مشاوره و رزرو با شما هماهنگ  می شود .