تور بیروت لبنان

لبنان عروس
خاورمیانه

دسترسی سریع

اطلاعات گردشگری لبنان

کشوری در غرب آسیا و خاورمیانه و در کرانه دریای مدیترانه  است.

پایتخت : بیروت

لبنان دارای 26 استان است که بیروت و طرابلس از مهمترین انها هستند.

زبان : عربی لبنان اما زبان دوم آن فرانسوی است.

واحد پول : پوند لبنانی (ليره) LBP است .

دين و مذهب  رسمي اين كشور بنا بر ويژگي و تنوع مذهبي داراي دين و مذهب رسمي نمي باشد

صادرات : صادرات عمده آن تنباکو و مواد غذایی است.

اختلاف ساعت با ایران : بیروت حدودا 1:30 از تهران از نظر ساعتی عقب تر است. مثلا اگر در تهران ساعت 15:27 باشد در بیروت ساعت ساعت 13:57 است.

فرودگاه : فرودگاه اصلی و بین المللی رفیق حریری بیروت ( Beirut–Rafic Hariri International Airport) است که در جنوب بیروت قراردارد.

و همچنین کد یاتا  BEY  و کد ایکائو   OLBA است.

 

ویزای لبنان

کلا ویزای لبنان بر 5 قسم است :

ویزای توریستی فرودگاهی ( سینگل و مولتی ) (که ویزای توریستی مولتی بردوقسم است با اعتبار 3 ماهه و 6ماهه که در هردوحالت تنها مجاز به 30 روز یا کمتر از آن هستید ) – ویزای ترانزیت – ویزای کار یا تجاری  و ویزای تحصیلی

برای مدت اقامت 30 روز در لبنان ویزا برای ایرانیان فرودگاهی است و تنها با پرداخت مبلغی در حدود 35 دلار میتوان ویزای لبنان در فرودگاه رفیق حریری بیروت دریافت کرد .

اما اگر فرودگاه مقصد غیر از فرودگاه رفیق حریری باشد و یا مدت اقامت بیشتر از 30 روز باشد باید قبل از سفر به بیروت ویزا تهیه کرد و برای دریافت ویزا مدارک ذیل لازم است :

  • تمکن مالی پرداخت هزینه‌های اقامت در لبنان
  • مدارک اثبات رزرو هتل و داشتن بلیط رفت و برگشت
  • اشتغال به کار
  • وجود نداشتن هر مدرکی از سفر شما به اسرائیل در پاسپورت
  • تاریخ دقیقی که قصد ترک لبنان را دارید
  • مدارک فوق را به همراه پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار – 1 قطعه عکس 4*6 – پر کردن فرم ویزا تکمیل و به سفارت ارائه کرد.

آب و هوا لبنان

در اکثر مواقع سال اب و هوایی مطلوب دارد اما مثلا در ماههی جولای تا سپتامبر اب و هوایی داغ و شرجی دارد ولی در بهار و پاییز اب و هوای معتدل دارد و در زمستان احتمال ریزش باران به مدت طولانی وجود دارد .

جاذبه های گردشگری و دیدنی بیروت

صخره های روشه  : Raouche Rock Beirut

  • نماد شهربیروت در لبنان و به صخره عشق یا کبوتر معروف است در غرب شهر بیروت واقع شده است .

منطقه گردشگری حریصا : Harissa

  • این مکان در بالای ارتفاعات کوه های بیروت و درست روبه روی دریای مدیترانه واقعه شده و به علت وجود مجسمه بانوی سیده یا همان بانوی مذهبی و چندین کلیسا و همچنین دیدن منظره دریای مدیترانه از جمله جاذبه های زیبای شهربیروت است.

خیابان اشرفیه : Ashrafieh Street

  • از محبوبترین و لوکس ترین خیابانهای بیروت است کهع موزره ملی و بهترین و لوکس ترین مزون ها و هتلهای بیبروت در ان واقعه شده و همچنین از جمله و یکی از خیابانهای زنده و پرهیاهو و بانشاط خیابانهای دنیاست.

مسجد محمد امین : Mohhamad Al Amin Mosque

  • در نزدیکی میدان شهدا، مسجدی به نام محمد امین در مرکز شهر بیروت قرار گرفته است که نمازگزاران این مسجد بیشتر اهل سنت هستند. که به دستور نخست وزیر قبلی لبنان رفیق حریری ساخته شده که بعداز فوتش در همین مسجد به خاک سپرده شده و امروزه از جاذبه های دیدنی و زیبای بیروت است.

غار جعیتا : Jeito Grotto

  • غار جعیتا در واقع غاری مرکب از دو غار سنگ آهکی کارستی جدا از هم اما متصل به هم دیگه تشکیل شده است. جالب است بدانید که غار بالایی ۲۱۳۰ متر و غار پایینی ۶۲۰۰ متر طولش است، این مجموعه در کل حدود ۹ کیلومتر را در بر می گیرد و از طولانی ترین غارهای مرکب در خاورمیانه به شمار می رود.

کلیسای جامع سنت جورج مارونی : Saint George Maronite Cathedral

  • کلیسای جامع سنت جورج مارونی از دیگر دیدنی های بیروت در میدان ساعت و در کنار مسجد محمد امین واقع شده. این کلیسا قلمرو مذهبی اسقف اعظم در لبنان است. 

اتوبوس، ارزان ترین و بدون دردسر ترین راه برای گردش سراسر شهر است و راحت و کارآمد است. ولی بهتر است برای مدتی که اقامت در بیروت دارید برای حمل و نقل بهترو راحت تر و اسانتر ماشین کرایه کنید جدا از اینکه اول از ماشینهای ترانسفر هتلهای محل اقامتتان استفاده کنید.

خوشمزه های لبنان

بابا قانوش : Baba Ghanoush / فلافل : Falafel / شاورما : Shawarma / سالاد فاتوش : Fattoush /

کنافه : Kunafeh  و کوفته : Kafta .

برای یافتن ارزان ترین مواد غذایی در شهر به بخش قدیمی شهر سر بزنید که پر از دکه های خیابانی با خوراک های کم هزینه است. غذاهایی که شاید در نگاه اول عجیب باشند اما می توانند شما را عاشق هانوی کنند.

 

باید و نباید های لبنان

  • توجه داشته باشید با توجه به شرایطی که در کشور لبنان برقرار است، زمانی که بیروت خواستید سفر کنید حتما مقداری همراهتان پول نقد داشته باشید. چرا که بسیاری از فروشگاه‌ها در لبنان کارت‌های اعتباری یا چک‌های مخصوص سفر را نمی‌پذیرند.
  • لازم به ذکر است که همه‌ی فروشگاه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و… دلار را می‌پذیرند و حتما لازم نیست که دلارهایتان را تبدیل کنید. هر دلار آمریکا چیزی در حدود ۱٫۵۰۰ لیره لبنان است.
  • در شهر بیروت شما می توانید بسیاری از گشت و گذارهای خودتان را پیاده بروید، بنابراین حتما کفش مناسب پیاده روی همراه خوتان داشته باشید.
  • یکی بزرگترین جشن هایی که در این شهر برگزار می شود، عید فطر است، و با آتش بازی هایی که انجام می شود بسیار هیجان انگیز می شود؛ اگر برنامه سفرتان را در این زمان تنظیم کنید بسیار بهتان خوش خواهد گذشت.
  • بیروت شهر خوبی برای خرید است و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ زیادی دارد که انواع کالاهای برند را عرضه می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم که تمامی فاکتورهایتان را جمع‌آوری کرده و در فرودگاه به باجه‌ی تکس فری مراجعه نموده و مبلغ اضافی پرداختی خود را پس بگیرید

 

5/5 - (5 امتیاز)
سفرهای خوب از اینجا آغاز می شود . . .

پس از بررسی توسط کارشناس در کوتاهترین زمان با شما تماس گرفته می شود و تمامی مراحل و مشاوره و رزرو با شما هماهنگ  می شود .