تور قشم از شیراز

تور قشم زمستان 1402

🔸سفر به سرزمین عجایب هفتگانه قشم و هرمز🔸

دلایلی که باید به قشم سفر کنید 

  • بزرگ ترین جزیره غیر مستقل جهان است
  • میتوانید طبیعت بکر و رنگارنگ این جزیره که به عجایب هفتگانه معروف است را ببینید.
  • میتوانید در جزیره هنگام به تماشای دلفین ها بروید.
  • از دیدن بزرگترین غار نمکی دنیا لذت ببرید.
  • امکان دسترسی زمینی، هوایی و دریایی به جزیره قشم دارید.
  • می توانید هنگام طلوع و غروب خورشید در ساحل نقره ای قدم بزنید.
  • می توانید فرهنگ، موسیقی، آداب و رسوم مردمان جنوب و پوشش زنان محلی را مشاهده کنید.
  • جو آرامش بخش جاذبه ها که به روحتان طراوت می بخشد را حس کنید.
  • می‌توانید از کشتی سازی در نزدیکی روستا لافت دیدن کنید.
  • می توانید به دیدن حیات وحش و زندگی گونه های دریایی بپردازید.
 
 

جزیره ی قشم

جزیره ی قشم یکی از زیباترین جزیره های ایران است که جاذبه های طبیعی و زمین شناختی بسیاری را  در خود جای داده است. این جزیره ی زیبا با اقلیم متفاوت , فرهنگ بومی , مردم محلی گرم و صمیمی میتواند تجربه ی سفر متفاوتی را برای شما رقم بزند.

جاذبه های جزیره ی قشم:

از آنجایی که زیبایی های این جزیره در چند روز نمی‌تواند خلاصه شود اما ما به شما پیشنهاد می‌دهیم اگر مدت زمان کمی را برای بازدید از این جزیره ی دیدنی دارید, می‌توانید در روزهای اول از شاخص ترین مکان های جزیره ی قشم بازدید کنید.

از جمله این جاذبه ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

از دره ستاره ها که در طی میلیون ها سال فرسایش ساخته شده گرفته تا  ساحل جزیره ناز که مانند اسم خود یکی از زیبا ترین سواحل خلیج فارس هست که در زمان جزر آب راهی باریک به طول یک کیلومتر خشکی را به این جزیره متصل می‌کند, بازدید کرد.

همچنین جزیره هنگام جزیره ای بسیار بکر می‌باشد, می‌توانید در آنجا به تماشای دلفین های زیبا بنشینید و از بازارهای محلی خرید کنید. جنگل های حرا نیز زیستگاهی بی نظیر برای درختانیست که ریشه در آب دارند و مکانی مناسب برای قایق سواری و تماشای پرنده ها است. 

تنگه چاهکوه مکانی اسرارآمیز می‌باشد که در محدوده ی ژئوپارک قشم قرار گرفته است و بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که علاقه به طبیعت گردی دارند و همچنین مکانی مناسب برای علاقه مندان به ورزش صخره نوردی شناخته شده است.

جاذبه های جزیره ی هرمز

پیشنهاد می‌شود در روز دوم جزیره ی زیبای هرمز را از دست ندهید. از معروف ترین مکان های گردشگری جزیره ی رنگارنگ هرمز دره رنگین کمان است که به دلیل کوه های رنگی در اطراف دره به این نام معروف شده است. معدن خاک سرخ مکانی بی نظیر برای بازدید از خاک ارزشمند جزیره ی هرمز می‌باشد که به دلیل وجود ترکیبات آتشفشانی خواص خوراکی و صنعتی بسیاری دارد, دره سکوت در بر گیرنده ی سواحل رنگین کمانی, الهه نمک و خاک های خوراکی میباشد  , دره مجسمه ها فضایی شگفت انگیز از مجسمه ی سنگی حیوانات است. ساحل نقره ای نیز جذابیت بی بدیلی را در کنار آبی دریا نمایان کرده است.

پیشنهاد می‌شود که در هنگام سفر به هرمز , از فرش خاکی جزیره ی هرمز حتما بازدید داشته باشید.

از جاذبه های معروف قشم که بگذریم, قشم در برگیرنده ی جاذبه های طبیعی دیگری میباشد که اگر زمان بیشتری داشته باشید بازدید از آن خالی از لطف نیست, از چاه های تلا و غار خربس و سد گوران گرفته تا رودخانه ی زعفرانی هرمز و غار مراقبه …

یکی از دلایل جذابیت جزیره ی قشم تعامل با مردم بومی منطقه میباشد که میتوانید مانند آن ها لباس های زیبا مناسب با اقلیم منطقه بپوشید و از انواع غذاهای دریایی با متفاوت ترین شیوه ی طبخ لذت ببرید و داستان ها و روایت های مردم جنوب ایران را بشنوید و با موسیقی ها و جشن های مخصوص مردم جنوب کشور پای کوبی کنید.

مدت زمان گشت جزیره 

گشت های شهری قشم  ما از ساعت 8:30 مقابل هتل شما شروع میشود و حدودا تا ساعت 18:00 به پایان میرسد اما با توجه به ساعت حرکت کشتی های قشم به هرمز, گشت هرمز در بازه ی زمانی 6:00 تا 14:00 انجام میشود. پس در هنگام رزرو تور به ساعت و تاریخ اجرای گشت ها لطفا دقت داشته باشید.

 

چگونه به جزیره ی قشم برویم؟!

از آنجایی که پروزا مستقیم شیراز – قشم در این ماه با توجه به محدودیت پروازها وجود ندارد یکی از سوالات پر تکرار مسافران چگونه رفتن به جزیره ی قشم است. مسافران میتوانند با پرواز مستقیم شیراز – بندرعباس و سپس از طریق قایق های اسکله حقانی به جزیره ی قشم سفر کنند که فاصله ی زمانی این مسیر حدود 45 دقیقه می‌باشد. 

بهترین اقامتگاه های جزیره ی هرمز

اقامتگاه های بومگردی جزیره قشم و هرمز یکی از جاذبه های این متطقه است. اقامتگاه بومگردی ماجرا یکی از اقامتگاه های زیبا و معروف جزیره ی قشم است. این اقامتگاه در کرانه ی دریا و با الهام از رنگ های خاک هرمز به شکل گنبدی  ساخته شده است.

اقامتگاه بومگردی سرای ارین از دیگر اقامتگاه های بومگردی هرمز میباشد که در کنار ساحل خلیج فارس قرارگرفته است و با 8 کلبه ی ساحلی به شکل سنتی پذیرای گردشگران علاقه مند به فضاهای سنتی و بومی می‌باشد.

بهترین هتل های قشم

بوتیک هتل ایرمان یکی از با کیفیت ترین هتل های قشم میباشد که این هتل ترکیبی از معماری مدرن با سنتی است .

هتل 4 ستاره آوینا یکی دیگر از هتل های لوکس و با کیفیت جزیره ی قشم میباشد که در مرکز شهر قشم و در نزدیکی قلعه پرتغالی ها واقع شده است.

اقامتگاه در جزیره هنگام

در نهایت اگر که به دنبال اقامت در جزیره ی هنگام میباشید ,پیشنهاد ما به شما اقامتگاه بومگردی گارومزنگی هنگام میباشد تا در کنار اقامتی ارامش بخش در جزیره ی هنگام در رستوان و کافی شافی شاپ مجموعه پذیرایی شوید. همچنین در زمان اقامت در این اقامتگاه میتوانید از تماشای دلفین ها, ساحل نقره ای و خرید از  بازارچه محلی لذت ببرید.

سوالات متداول

فصل پاییز و زمستان برای گردش و فصول گرم برای خرید ارزان  مناسب هستند.

برای رزرو تور قشم کافیست از میان تورهای موجود که بر اساس تاریخ رفت و یا بر اساس هتل می باشد را انتخاب کنید و پس از ورود شماره همراه خود منتظر تماس همکاران ما باشید . ( درساعات 8 صبح تا ساعت 8 شب در کمتر از نیم ساعت )
تمام اطلاعات تورها به صورت لحظه ای توسط سیستم هوشمند تور بروزرسانی می شود ولی با توجه به تاخیر بروزرسانی توسط سیستم های رزرواسیون امکان تغییر ظرفیت در موارد معدودی وجود دارد .
گردشگران قیمت را تضمین میکند . سیستم تور هوشمند گردشگران به صورت لحظه ای در حال رصد کامل ترین تامین کنندگان بلیت و هتل به مقصد قشم می باشد و بهترین تورها را بر اساس پایین ترین نرخ تضمین میکند .
برای خرید و رزرو آنلاین تور قشم مدرک خاصی مورد نیاز نیست ولی برای سوار شدن به هواپیما و تحویل اتاق هتل شناسنامه و کارت ملی مسافران را می بایست به همراه داشته باشید.

بله در جزیره قشم سوییت و اپارتمان برای رزرو موجود است.

فرودگاه بین المللی دیرستان نام دارد و در روستایی به همین نام قرار گرفته است . فاصله فرودگاه تا مرکز شهر 45 دقیقه با ماشین میباشد.

در ابتدای تاسیس فقط دو پرواز در هفته در مسیر تهران وجود داشت اما اکنون به جز تهران، در مسیر مشهد، اصفهان، شیراز،کرمانشاه، مسقط و دبی نیز پرواز دارد.

روز های شنبه، یکشنبه، چهارشنبه و جمعه.

در حال حاضر دو ایرلاین ایران ایر و قشم ایر در این مسیر فعالیت دارند.

حدود 1 ساعت و 5 دقیقه می باشد.

مقدار بار مجاز هر نفر در پرواز 20کیلوگرم است.

بله مسافتی حدود 650 کیلومتر (حدود 7 ساعت ) در مسیر شیراز-جهرم-لار-بندر پل دارد. هنگامی که به بندر پل میرسید جهت پرداخت ورودیه لندینگ کرفت اقدام کنید. پس از بارگیری ماشین ها حدود 30 دقیقه از  بندر پل تا بندر لافت بر رو ی دریا هستید. پس از خروج از لندینگ کرفت باید حدود  45 دقیقه از بندر لافت تا شهر قشم رانندگی کنید.

شب نشین، خان بوم، دلنوازان، ستاره جنوب، بادیل، کاکتوس، پاسارگاد، کاوان، درویش

  • کافه کلبه واقع در نخل زرین که دارای فضای آرام و دلنشین است و میتوانید آنجا از اینترنت به صورت رایگان استفاده کنیدواز نوشیدنیهای محبوب این منظقه وهمچنین قهوه های این کافه که  طعم بی نظیری دارد لذت ببرید.
  • کافه باران که از معروف ترین و دنج ترین کافه های قشم است از نظر نوشیدنی های گرم و سرد خود معروف است.
  • اولگا که یکی از با سلیقه ترین کافه ها در مجتمع سیمرغ است.
  • کافه کوکو که یکی از معروف ترین کافه ها با محیط و چیدمان مدرن و شیک است البته در منوی این کافه قلیان هم وجود دارد.
  • کافه سل که یکی از پر طرفدارترین کافه ها با منوعی متنوع برای صرف میان وعده می باشد و شما میتوانید بعد از گشت و گذار در این کافه به استراحت بپردازید.
  • چیدمان رستوران های قشم اکثرا محلی و سنتی هستند که خودشان به نوعی جاذبه محسوب می شوند وپیشنهاد کیکنیم که حتما از ان ها  دیدن کنید. همچنین

    • هواری ماهی سور در رستوران سنتی شبهای دفاری میتوانید نوش جان کنید و
    • از ادویه های محلی آنجا خرید کنید.
    •  
    • ساندو غذاهای بدون سوسیس و کالباس را در فست فود مطعم سلطان میتوانید نوش جان کنید.
    • تازه ترین غذاهای دریایی را در رستوران قلعه میتوانید نوش جان کنید.
    • غذاهای نه چندان گران را در رستوران آبشار میتوانید نوش جان کنید.
    • شاه میگو سوخاری را در رستوران الوند میتوانید نوش جان کنید.
    • غذاهای کبابی و سرخ کرده را در رستوران نعیم میتوانید نوش جان کنید.
    • بهترین قلیه ماهی را در رستوران حاج غفور میتوانید نوش جان کنید.
    • غذاهای خانگی و فلافل و سمبوسه را در رستوران خاله میتوانید نوش جان کنید.
    • فست فود جنوبی را در شاورما میتوانید نوش جان کنید.
    • بشقاب طلایی مخصوص دونفر ه که ترکیبی از ماهی سرخ شده، ماهی کبابی، میگوی پفکی، میگوی سرخ شده و پودینی است را میتوانید در رستوران گلدن فود تجربه کنید، همچنین وجود وسایل بازی برای بچه ها یک نکته مثبت این رستوران به حساب میاد.
    • اقامتگاه های بوم گردی قشم که تعداد انها زیاد است، یک سری خانه محلی هستند که توسط افراد محلی اداره میشوند، البته امکانات این اقامتگاه‌ها در حد هتل نیست اما یکی از بهترین تجربه ها در سفر قشم است. پیشنهاد ما به شما 

      • اقامتگاه لرد در شهر سوزا که تنوع خدمات و امکانات شما را متحیر می کند، اتاق ها بسیار تمیز و بزرگ با فضا دلنشین و آروم هستند. صبحانه ناهار شام قهوه چای و انواع نوشیدنی موجود هست  و اصلا نگران تهیه وعده ها نباشید، همچنین شب موسیقی محلی و شاد دارند.
      • اقامتگاه بوم گردی خاله خورشید در روستا شیب دراز که میتوانید تجربه یک زندگی سنتی در کنار خانواده محلی داشته باشید و از راهنمایی های ناخدا خورشید استفاده کنید.
      • اقامتگاه کلودنگ در روستای دهخدا که فضای دلنشینی دارد . خانواده آقای تاتا خیلی با صفا و مهمان نواز هستند که شما را در سفرتان راهنمایی میکنند.
      • اقامتگاه خالو منصور در روستا نقاشه که میتوانید از برخورد خوب آقا حمزه و خانواده مهربان و پذیرایی محلی و صبحانه عالی با نان بسیار دلچسب لذت ببرید.
      • اقامتگاه بوم‌گردی ناخدا امینی که در همسایگی جنگل حرا قرار گرفته است. همچنین به سواحل خلیج فارس دسترسی آسان دارید و به راحتی می‌توانید برای تفریحات آبی با پای پیاده به ساحل بروید. فرودگاه بین‌المللی قشم، جنگل دریایی حرا و تنگه چاهکوه کم‌تر از نیم ‌ساعت با اقامتگاه فاصله دارند.
      • اقامتگاه بوم‌گردی فانوس در روستا سهیلی که در نزدیکی ساحل لاک‌پشت‌ها است و می‌توانید در ساحل انبوهی لاک پشت به همراه نوزادان تازه متولد شده ‌شان ببینید.

       

      این اقامتگاه ها شامل اقامتگاه خالو منصور قشم، اقامتگاه ناخدا امینی طبل قشم، اقامتگاه ساحلی فردیس قشم، اقامتگاه خانه دوست قشم، خانه محلی کلودنگ  می باشند.

    • این بازار ها شامل بازار قدیم، بازار دودلفین ، بازار پردیس، بازار فردوسی ، بازار بزرگ خلیج فارس، بازار ستاره ها، سیتی سنتر می باشند.

    • چگونه خانوادگی در قشم تفریح کنید؟

    • خیر، ساحل مناسب مخصوص شنا در قشم وجود ندارد.

    • اگر با ماشین خود به این جزیره سفر نکرده باشید از جمله راه های حمل و نقل در قشم استفاده از سرویس تاکسیرانی یا تاکسی های اینترنتی است.

    • اگر با ماشین خود به این جزیره سفر نکرده باشید از جمله راه های حمل و نقل در قشم استفاده از سرویس تاکسیرانی یا تاکسی های اینترنتی است.

8 صبح تا 8 شب حضوری و آنلاین میزبان شما هستیم

تورهای پیشنهادی 1402

4.5/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

پس از بررسی توسط کارشناس در کوتاهترین زمان با شما تماس گرفته می شود و تمامی مراحل و مشاوره و رزرو با شما هماهنگ  می شود .

سفرهای خوب از اینجا آغاز می شود . . .