تور مالدیو

دسترسی سریع

تور مالدیو از شیراز

تور مالدیو از تهران 1402

tours
tours

اطلاعات گردشگری مالدیو بهشت روی زمین

مالدیو کجاست؟

مالدیو کشوری متشکل از جزایری در اقیانوس هند و در در جنوب غربی هند است.

پایتخت : ماله پایتخت آن است.

مذهب : دین رسمی مالدیو اسلام و پیروی از دیگر ادیان در ملا عام ممنوع و قابل پیگرد قانونی است.

واحد پول : روفیا مالدیو (MRF)  واحد پول کشور مالدیو می باشد. نام روفیا از کلمه هندی روپیا یا روپیه گرفته شده است.هر روفیا معادل 250 ریال می باشد.

زبان : زبان رسمی آن دیوهی است که زبانی هندوآریایی است.

کد تماس:  00960 است.

فرودگاه : فرودگاه اصلی و بین المللی ان در شهر ماله به نام ولانا  (Velana International Airport )    بوده که امروزه بنام ابراهیم نصیر اسم گذاری شده است.

کد یاتایی ان MLE و کد ایکائویی آن VRMM است.

 طول پرواز از ایران : به مالدیو و ماله از تهران حدودا 5.5 ساعت و از شیراز حدودا 6.5 است البته ساعتهای ذکر شده بدون درنظر گرفتن ساعت زمان ترانزیت است .

   همچنین پروازی مستقیمی به سمت مالدیو وجود ندارد چه از تهران و چه از شیراز همه ی پروازها بصورت ترانزیت انجام میشود.

دسترسی به فرودگاه

بنا براینکه مالدیو متشکل از جزیراست بلطبع دسترسی به فرودگاه نسبت به بعد مسافت به صورت ذیل است :

–   قایق تندرو /  هواپیماهای آب نشین

ویزای مالدیو

ویزای مالدیو برای ایرانیان بصورت فرودگاهی است و تنها در فرودگاه ماله با پرداخت مبلغ 100 دلار و به همراه داشتن مدارک ذیل ویزا صادر می شود :

  داشتن پاسپورت با حداقل اعتبار 7 ماه

  یک قطعه عکس

  بهمراه داشتن 50 دلار به ازای تعداد روزهای اقامت

  وچر کامفرم شده ی هتل و همچنین بلیت رفت و برگشت

آب و هوا

مالدیو در استوا قرار دارد و دارای آب و هوای موسمی می باشد. مالدیو دو فصل متفاوت دارد؛ فصل خشک (بادهای موسمی شمال شرقی) و فصل مرطوب (بادهای موسمی جنوب غربی). در این دو فصل، تغییر درجه حرارت بسیار کم است.

 بهترین زمان سفر به مالدیو ماه نوامبر (ماه آبان) تا ماه آوریل (ماه فروردین) است.

جاذبه های گردشگری مالدیو

سواحل زیبای مرجانی با شن‌های سفید و ماهی‌های رنگارنگ و دلفین‌ها، مرداب‌های صاف و زلال لاجوردی و درختان نارگیل و نخل بلندقامت، استراحتگاهی آرام و بکر برای پیدا کردن آرامش در این جزیره دوست داشتنی به وجود آورده‌اند. با این حال در زیر به چند جاذبه ان اشاره میکنیم:

 

مسجد جامع ماله

مالدیو یک کشور مسلمان نشین است پس با این وجود مساجدها از جاذبه های مهم و دیدنی ان به شمار میروند. مسجد جامع مالدیو یا اسم دیگر ان مسجد السلطان در شهر ماله قرار گرفته و به‌عنوان بزرگ‌ترین مسجد کشور مالدیو شناخته می‌شود که در ان مقبرهای ورزشکاران و افراد شاخص مالدیو قرار دارد.

رستوران سابسیکس (Subsix)

از منحصربه فردترین و معروف ترین رستورانهای مالدیو یا سبک معماری ایتالیایی  مانند مرجان دریایی در که اعماق اقیانوس هند  واقعه شده که مشتریان برای رسیدن به این رستوران باید سوار قایق موتوری شده و راه‌پله‌ای ۳ لایه به ارتفاع ۱۳ متر را طی کنند.

ساحل مصنوعی ماله (The Artificial Beach)

یک ساحل دست ساز انسانی است که از جذاب ترین و مهمترین جاذبه های گردشگری مالدیو به شمار می رود و در ان می‌توانید انواع تفریحات آبی از قبیل شنا، موج‌سواری، قایق‌سواری، غواصی و دیگر تفریحات آبی را تجربه کنید، در کافه‌ها و رستوران‌های زیاد آن چیزی میل کنید و در کارناوال‌ها، کنسرت‌ها و جشن‌های محلی شرکت کنید.

موزه ملی مالدیو

در شهر ماله پایتخت مالدیو واقعه شده و  در یکی از زیباترین پارک‌های عمومی، «پارک سلطان» واقع شده است. این موزه تنها قسمت به جای مانده از «قصر سلطان» است که پس از تخریب آن در سال ۱۹۶۸ به یادگار مانده است. موزه ملی مالدیو در سه طبقه، آثارهای تاریخی، اشیاء قدیمی، تاج پادشاهی، زیورآلات، ظروف کنده‌کاری شده، لباس و اسلحه را به نمایش گذاشته است

جزیره مافوشی (Maafushi)

جزیره مافوشی یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین جزیره‌های مالدیو است. این جزیره که نزدیک به یک ساعت و نیم با پایتخت مالدیو، ماله قرار گرفته، نسبت به جزیره‌های دیگر مالدیو از هتل‌ها و اقامتگاه‌های بیشتری برخوردار است.

بازار بزرگ ماهی ماله

بنابر باور مردم شهر ماله بزرگترین بازار ماهی در جهان است که تنوع زیادی باورنکردنی در پیدا کردن ماهی در ان است.

 

ساحل درخشان جزیره وادهو (Vaadhoo) 

 قطعه‌ای از بهشت و یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعت را در خود جای داده است. ویژگی خاص و دیدنی این ساحل تنها در شب، زمانی که آب ساحل زیبای این جزیره به صورت کاملا رویایی در تلالو نور مهتاب می‌درخشد، نمایان می‌شود

جزیره باآتول (Baa Atoll)

این جزیره متشکل از 100 اقامتگاه وویلای مجهز به امکانات تفریحی و رفاهی و سرگرمی است. همچنین بهشت کوچکی روی زمین است که دارای آب‌هایی شفاف و کریستالی، صخره‌های مرجانی، ساحل‌هایی با شن‌های سفید و آفتابی درخشان و گرم است و می‌تواند برای هرکسی تعطیلاتی به یادماندنی را رقم بزند.

خانه وال مالدیو (The Whale House)

سفر به مالدیو بدون گشت با زیردریایی به اعماق آب‌های فیروزه‌ای تکمیل نمی‌شود دیدن دنیای زیرآب، ماهی‌های رنگارنگ، مرجان‌ها، ماهی‌های صخره‌ای، شیرماهی‌ها، کوسه‌های سفید صخره‌ای، لاک پشت‌ها و موج عظیمی از ماهی‌های کوچک خالی از لطف نیست و سفری مهیج را برای شما مهیا میکند.

جزیره هووان فوشی (Huvafen Fushi)

برای رفتن به جزیره فوق‌العاده هووان فوشی باید سوار قایق‌های پرسرعت یا هواپیماهای دریایی شوید. این جزیره همچون مرواریدی درخشان و پوشیده از سواحل شنی سفید‌رنگ و خیره‌کننده در میان آب‌های لاجوردی مالدیو است. همچنین با سفر به این جزیره می‌توانید به اولین اسپای زیر آب دنیا نیز بروید.

کاخ مولی آگه (Mulee-aage Palace)

این ساختمان که در جریان جنگ جهانی اول ساخته شده و از سال 1953تا 1986 بعداز جمهوری شدن مالدیو بعنوان دفتر ریاست جمهوری مالدیو نیز استفاده میشده در حال حاضر این ساختمان زیبا با معماری چشم‌نواز و قدیمی، مکانی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی است..

جزیره جیراوارو (Giraavaru)

این جزیره مسکونی که به جزیره چهارفصل مالدیو معروف است و در ان می توانید گونه‌های گیاهی متنوع و حیوانات زیادی از جمله قناری پرسرخ،‌ خرچنگ، مارمولک‌های اژدها و پروانه‌ها را ببینید.

 

غواصی در صخره بنانا (Banana Reef)

صخره بنانا یک محدوده محفاظت‌شده دریایی است که زیبایی‌های آن و امکان غواصی در آن شهرت بین‌المللی دارد. غارهای متعدد، برآمدگی‌ها، خطوط صخره‌ای و بافت مرجانی آن چنان غنی است که انواع گونه‌های دریایی را به خود جذب می‌کند.

جزیره باتالا (Bathala)

جزیره ایی کوچک گه در عرض 10 دقیقه میتوان تمام ان را گشت ، جزیره‌ای زیبا در جزایر مرجانی شمالی مالدیو است که فاصله آن از فرودگاه مالدیو با قایق‌های سریع ۹۰ دقیقه و با هواپیماهای کوچک تنها ۲۰ دقیقه است. ساحل‌های این جزیره از شن نرم و سفید پوشیده شده و دارای پوشش طبیعی زیبایی است

 

خوشمزه های مالدیو :

افرادی که کمبود ویتامین و امگا دارند؛ به مالدیو سفر کنند!

غذاهای مالدیو مانند هند و سریلانکا برپایه ادویه جات است در کنار نارگیل و هندوانه و همچنین اکثر غذاها دریایی است

 غذاهابردوقسم : دریایی و غیردریایی به شرح ذیل است :

 

دریایی:

کاری ماهی / چرخنگ زنده / کتلت ماهی زنده /  ماس هونی / ماس هونی : Mas Huni/ گارودیا  : Garudhiy/ بیس کیمیا :  Bis keemiya / گولا : Gulha / کولی بوکیبا و ریهاکورو 

غیردریایی :

آلووی بوکیبا / بوشی ماشونی / کاری سبزیجات / گلاب جامن /  سای و Saagu bondibai (نوعی پودینگ است )

4.5/5 - (6 امتیاز)

پس از بررسی توسط کارشناس در کوتاهترین زمان با شما تماس گرفته می شود و تمامی مراحل و مشاوره و رزرو با شما هماهنگ  می شود .