تور خارجی از شیراز

اینستاگرام گردشگران

از رویا تا واقعیت سفر به قطب شمال قسمت ششم
شروع پیمایش قطبی
در ابتدا قرار بود بعد از گشت شهری مورمانسک با گروه 12 نفری برای پیمایش قطبی همراه شویم. ولی ما می خواستیم یجورایی سفر رو اختصاصی کنیم و در طول سفر عکس هایی رو تهیه کنیم. بخاطر همین برای این که باعث کندی عملکرد گروه نباشیم، یک راهنمای اختصاصی رو با خودمون همراه کردیم.
از شهر مورمانسک به سمت شهر ساحلی تری برکا که در کنار دریای بارنتز واقع شده حرکت کردیم. این فاصله رو با ماشین طی کردیم که حدود 3 تا 4 ساعت رانندگی بود. در ابتدای جاده جنگل های تایلگا رو داشتیم و بعد از اون پوشش گیاهی به تندرا تغییر پیدا کرد و بعد از گذر از مناطق تندرا وارد مناطق یخی شدیم که شامل یخچال های طبیعی و برف و یخ بود.
در نهایت به شهر تری برکا رسیدیم. از اون شهر با ماشین آفرود به منطقه ای کنار دریای بارنت رفتیم. از اونجا پیمایش رو از کنار خط ساحلی دریا شروع کردیم. دمای تقریبی هوا به صورت میانگین منفی 30 درجه سانتیگراد  بود.
هر نفر 17 کیلوگرم کوله پشتی با خودمون حمل می کردیم و عمق برف بعضا تا سینه ما می رسید که راه رفتن رو بسیار سخت می کرد. گاهی اوقات مجبور بودیم از دیواره های برفی بالا بریم و پایین بیایم و بعضی از قسمت های مسیر رو از روی دریاچه های یخ زده عبور می کردیم.
#سفرنامه_روسیه #سفر #سفرنامه #روسیه_مسکو #روسیه
. از رویا تا واقعیت سفر به قطب شمال قسمت ششم . شروع پیمایش قطبی . در ابتدا قرار بود بعد از گشت شهری مورمانسک با گروه ۱۲ نفری برای پیمایش قطبی همراه شویم. ولی ما می خواستیم یجورایی سفر رو اختصاصی کنیم و در طول سفر عکس هایی رو تهیه کنیم. بخاطر همین برای این که باعث کندی عملکرد گروه نباشیم، یک راهنمای اختصاصی رو با خودمون همراه کردیم. . از شهر مورمانسک به سمت شهر ساحلی تری برکا که در کنار دریای بارنتز واقع شده حرکت کردیم. این فاصله رو با ماشین طی کردیم که حدود ۳ تا ۴ ساعت رانندگی بود. در ابتدای جاده جنگل های تایلگا رو داشتیم و بعد از اون پوشش گیاهی به تندرا تغییر پیدا کرد و بعد از گذر از مناطق تندرا وارد مناطق یخی شدیم که شامل یخچال های طبیعی و برف و یخ بود. . در نهایت به شهر تری برکا رسیدیم. از اون شهر با ماشین آفرود به منطقه ای کنار دریای بارنت رفتیم. از اونجا پیمایش رو از کنار خط ساحلی دریا شروع کردیم. دمای تقریبی هوا به صورت میانگین منفی ۳۰ درجه سانتیگراد بود. . هر نفر ۱۷ کیلوگرم کوله پشتی با خودمون حمل می کردیم و عمق برف بعضا تا سینه ما می رسید که راه رفتن رو بسیار سخت می کرد. گاهی اوقات مجبور بودیم از دیواره های برفی بالا بریم و پایین بیایم و بعضی از قسمت های مسیر رو از روی دریاچه های یخ زده عبور می کردیم. . ادامه دارد... . #سفرنامه_روسیه #سفر #سفرنامه #روسیه_مسکو #روسیه
از رویا تا واقعیت سفر به قطب شمال قسمت چهارم
حرکت به سمت منطقه قطبی
ما برای رسیدن به منطقه قطبی از سیستم حمل و نقل قوی ریلی مسکو کمک گرفتیم و با قطار خودمون رو به فرودگاه مسکو رساندیم. از آنجا با هواپیمایی ایرفلوت  و با پروازی حدودا سه ساعته به مورمانسک رسیدیم.
بعد از استراحت کوتاه یکی دو ساعته برای تماشای شفق قطبی به راه افتادیم. منطقه ای را که برای دیدن این پدیده انتخاب کرده بودیم دمای هوا چیزی حدود منفی 40 درجه سانتیگراد بود. از ساعت 9 شب تا 5 صبح منتظر دیدن این پدیده بودیم، شفق رخ می داد اما به دلیل دو لایه ابری که آسمان را گرفته بود، علیرغم تلاش زیادی که داشتیم شب اول موفق به تماشای شفق قطبی نشدیم. .
ادامه دارد...
. از رویا تا واقعیت سفر به قطب شمال قسمت چهارم . حرکت به سمت منطقه قطبی . ما برای رسیدن به منطقه قطبی از سیستم حمل و نقل قوی ریلی مسکو کمک گرفتیم و با قطار خودمون رو به فرودگاه مسکو رساندیم. از آنجا با هواپیمایی ایرفلوت و با پروازی حدودا سه ساعته به مورمانسک رسیدیم. . این شهر بزرگترین شهر واقع شده در مدار و دایره قطبی است و همچنین جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر دارد. نکته جالب توجه در بدو ورود ما به مورمانسک مشاهده ی دو لایه ضخیم ابر در آسمان و دمای حدود منفی بیست و هفت درجه سانتیگراد بود. به طوری که زمین فرودگاه کاملا یخ بسته بود و باد بسیار سردی می وزید. . در فرودگاه مورمانسک برعکس فرودگاه مسکو بسیار نسبت به مسافران ایرانی حساس بودند و بیش از نیم ساعت تمام مدارک، رزرو هتل و ... چک کردند. حتی لیست اسامی مسافرین ایرانی پرواز را هم از قبل داشتند و اکثر ایرانیانی که به صورت انفرادی اقدام به سفر می کنند در این فرودگاه ریجکت می شوند و متأسفانه اجازه ورود بهشون داده نمیشه. به هر روی خوشبختانه پس از فرآیند ورود، با ماشین به سمت هاستل (season) در مرکز شهر حرکت کردیم. . بعد از استراحت کوتاه یکی دو ساعته برای تماشای شفق قطبی به راه افتادیم. منطقه ای را که برای دیدن این پدیده انتخاب کرده بودیم دمای هوا چیزی حدود منفی ۴۰ درجه سانتیگراد بود. از ساعت ۹ شب تا ۵ صبح منتظر دیدن این پدیده بودیم، شفق رخ می داد اما به دلیل دو لایه ابری که آسمان را گرفته بود، علیرغم تلاش زیادی که داشتیم شب اول موفق به تماشای شفق قطبی نشدیم. . ادامه دارد... . #سفرنامه_روسیه #سفر #سفرنامه #روسیه_مسکو #روسیه #روسی #مورمانسک #قطب #قطب_شمال #northpole #north #russian #russia #moscow #travel
از رویا تا واقعیت سفر به قطب شمال قسمت سوم
مسکو رو بازدید کردیم و فردا حرکت مون به سمت منطقه ی قطبی رو داریم.
ادامه دارد...
#سفر #سفرنامه_روسیه #سفرنامه #روسیه #روسیه2018 #روسی #روسیه_مسکو #مسکو #russia #moscow #russian
. از رویا تا واقعیت سفر به قطب شمال قسمت سوم . در ادامه ی بازدید از میدان سرخ به یک پیست کوچک و جمع و جور پاتیناژ رسیدیم که اونجا میتونید کمی تفریح کنید و مثل ما برای اولین بار تجربش کنید. . بعد از بازدید از میدان سرخ به سمت مجسمه ی ولادیمیر مقدس رفتیم. این مجسمه ۱۷ متری متعلق به ولادیمیر مقدس، شاهزاده‌ای است که به دعوت امپراتوری بیزانس به مسیحیت ارتدوکس گروید و باعث شد تا کشور را نیز مسیحی کند. رونمایی از این مجسمه با حضور ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه باعث مطرح شدن یک سری مناقشات شد. . در نهایت سری به ایستگاه های معروف متروی روسیه زدیم که واقعا چیزی از گالری های هنری کم نداشت. متروی مسکو با یک خط و ۱۱ ایستگاه، در دسترس‌ترین موزه‌های این شهر به شمار میرن و بیشتر از اونکه شبیه به ایستگاهی عمومی برای خدمات حمل و نقل باشه، به کلیسا، سالن رقص و گالری‌های هنر شباهت دارن. در بعضی از ایستگاه‌ها هنوز مجسمه‌ لنین یا برخی دیگر از نمادهای کمونیستی به چشم می‌خوره که هر کدوم آشکارا پیامی نمادین رو ارائه میدن. با قدم گذاشتن توی متروی مسکو، کپسول زمان سوسیالیسم رو پیدا می‌کنین؛ جایی که نمادها، آثار هنری و فرهنگ روسیه سوسیالیست، در اعماق زمین، نگهداری میشن. متروی مسکو دنیایی زیرزمینی با موزائیک‌کاری‌های پیچیده و ظریف، چلچراغ‌های پر زرق و برق، ستون‌های مرمر و گچ‌کاری‌های باروک که همگی احساسی از عظمت و شکوه را در شما ایجاد می‌کنن. . در ادامه کلیسای مسیح منجی (بلندترین کلیسای ا رتودکس جهان) رو هم بازدید کردیم. این کلیسا به فرمان استالین قرار بود تخریب بشه که با شروع جنگ جهانی کلیسا تخریب شد و از مصالحش توی جنگ استفاده شد. اما در ادامه با از بین رفتن حکومت کمونیستی، مردم مجددا این کلیسا را بازسازی کردن. . مسکو رو بازدید کردیم و فردا حرکت مون به سمت منطقه ی قطبی رو داریم. . ادامه دارد... . #سفر #سفرنامه_روسیه #سفرنامه #روسیه #روسیه۲۰۱۸ #روسی #روسیه_مسکو #مسکو #russia #moscow #russian
از رویا تا واقعیت سفر به قطب شمال قسمت دوم
ادامه دارد...
#روسیه #روسیه2018 #روسی #سفرنامه_روسیه #سفر #سفرنامه #russia #قطب #قطب_شمال #north #northpole
. از رویا تا واقعیت سفر به قطب شمال قسمت دوم . اولین محل اقامت مان در مسکو در هاستل (aristocrat) بود. همه مون میدونیم که پرچم شیرازی ها همیشه بالاست. ما دو نفر، اولین شیرازی هایی بودیم که توی این هاستل اقامت داشتیم و اولین پین شیراز رو توی نقشه ی جهان که توی اون هاستل هست زدیم که عکسشو میتونید ببینید. . برنامه ی امروز ما این بود که شهر مسکو رو بگردیم و دیدنی هاشو به شما نشون بدیم. اولین جایی که برای بازدیدش توی شهر مسکو رفتیم، میدان سرخ بود. فاصله مون از هاستل تا میدان سرخ (مهمترین میدان مسکو) حداکثر ده دقیقه پیاده روی بود. بعد از کمی استراحت به سمت میدان سرخ و بازدید از این میدان زیبا رفتیم. این میدان تاریخی در شمال رودخانه مسکوا و کنار دیوار کاخ بزرگ کرملین قرار گرفته و قلب و روح شهر مسکو و روسیه است. . اهمیت میدان سرخ نه فقط به دلیل تاریخچه اش بلکه به دلیل موقعیت جغرافیایی آن نیز هست. این میدان در مرکز شهر تاریخی مسکو قرار گرفته و اکثر مسیرها و راه ها به آن منتهی و از آن دوباره آغاز می شوند. در محوطه ی داخلی میدان کلیسای زیبا و رنگارنگ سنت باسیل قرار گرفته که اکثرا با کاخ کرملین اشتباه گرفته می شود. . کلیسای جامع سنت واسیلی در یک ضلع میدان سرخ، روبروی «کرملین» و برج اسپاسکایا قرار گرفته است. این بنا خیلی بزرگ نیست اما ۹ نمازخانه بر روی یک پی را تشکیل می‌دهد. البته دیواره ی بیرونی کاخ کرملین و موزه ملی روسیه رو هم میتونید در این محوطه تماشا کنید. . ادامه دارد... . #روسیه #روسیه۲۰۱۸ #روسی #سفرنامه_روسیه #سفر #سفرنامه #russia #قطب #قطب_شمال #north #northpole
از رویا تا واقعیت سفر به قطب شمال قسمت اول
و اما آغاز ماجرا...
پرواز حدود 4 ساعتی رو طی کردیم تا به فرودگاه مسکو رسیدیم. هنگامی که مهر ورود در پاسپورت های ما درج شد، برگه ای تحت عنوان کارت Immigration توی فرودگاه به ما دادند که باید حتما تا پایان سفر به همراه داشته باشیم؛ گم شدن این برگه به قیمت دیپورت شدن شما میتونه تموم بشه. پس در نگهداریش خیلی دقت کنید.
هنگام ورود به فرودگاه مسکو دمای هوا حدود 12 درجه سانتیگراد بود که شهروندان مسکویی میگفتن جبهه هوای گرمی وارد مسکو شده و هوا بسیار مطبوع است. بار هامون رو تحویل گرفتیم و از فرودگاه مسکو به سمت اولین محل اقامت مون حرکت کردیم. .

ادامه دارد...
#قطب_شمال #قطب #روسیه #روسی #روسیه2018 #russia #northpole #north #سفرنامه_روسیه #سفرنامه #سفر
. از رویا تا واقعیت سفر به قطب شمال قسمت اول . دوتا از راهنمایان خوب شیرازی آقایان راسخ و اکبری سفرشون به قطب شمال رو با برنامه ریزی و حمایت گروه مسافرتی گردشگران شروع کردن. . در ابتدا برای سفر به قطب شمال باید ابتدا تصمیم به یک سفر ماجراجویانه و متفاوت بگیرید. برای عملی کردن تصمیم تون کافیه ویزای روسیه رو بگیرید. برای گرفتن ویزای روسیه هم علاوه بر مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزا، باید واچر هتل و بلیط رفت و برگشت به مورمانسک رو هم داشته باشید. . وقتشه که وسایل مورد نیاز رو جمع و جور کنید. برای سفر به قطب شمال نیاز به لباس های گرم مثل شلوار دوپوش یا سه پوش کورتکس و کاپشن کورتکس و بخشی از وسایل کمپینگ دارید. . و اما آغاز ماجرا... . سفر چالش برانگیز ما به منطقه شمالگان از فرودگاه امام خمینی تهران به سمت مسکو پایتخت روسیه با پرواز ایرفلوت آغاز شد... پرواز حدود ۴ ساعتی رو طی کردیم تا به فرودگاه مسکو رسیدیم. هنگامی که مهر ورود در پاسپورت های ما درج شد، برگه ای تحت عنوان کارت Immigration توی فرودگاه به ما دادند که باید حتما تا پایان سفر به همراه داشته باشیم؛ گم شدن این برگه به قیمت دیپورت شدن شما میتونه تموم بشه. پس در نگهداریش خیلی دقت کنید. هنگام ورود به فرودگاه مسکو دمای هوا حدود ۱۲ درجه سانتیگراد بود که شهروندان مسکویی میگفتن جبهه هوای گرمی وارد مسکو شده و هوا بسیار مطبوع است. بار هامون رو تحویل گرفتیم و از فرودگاه مسکو به سمت اولین محل اقامت مون حرکت کردیم. . ادامه دارد... . #قطب_شمال #قطب #روسیه #روسی #روسیه۲۰۱۸ #russia #northpole #north #سفرنامه_روسیه #سفرنامه #سفر

وبلاگ گردشگری

آژانس هواپیمایی و مسافرتی گردشگران شهر راز شیراز

گردشگران شیراز  گردشگران سرو و گردشگران شهر راز

گروه گردشگران مجری بهترین تورهای داخلی و خارجی از شیراز و تهران چارتر کننده اصلی کلیه مسیر های خارجی نظیر دبی ترکیه گرجستان آذربایجان روسیه و . . . از مبدا شیراز