14 دلیل برای سفر به گرجستان همین حالا!

سفر به گرجستان از آن ماجراجویی هایی است که هرگز از ذهن پاک نمی شود. طبیعت بی نظیر و زیبای گرجستان، مهمان نوازی گرجی ها، غذاهای عالی تنها بخشی از آن چیزی است که در گرجستان خواهید دید. هر کس حداقل یکبار در طول عمر خود باید یکبار تور گرجستان را امتحان کند.

1- مردم گرجستان

دلایل سفر به گرجستان

به جرات می تون گفت مردم گرجستان نقش بزرگی در صنعت توریسم این کشور دارند. مردمی صمیمی، دوست، آزاد اندیش و با سطح فرهنگی بالا ، دلیل اصلی سفر به گرجستان هستند. مردم مهمان نواز گرجستان به راحتی با شما وارد صحبت می شوند و گرم و صمیمی هستند.

2- غذاهای سنتی گرجستان

راهنمای سفر به گرجستان

غذاهای گرجی متنوع و خوشمزه هستند. در سفر به گرجستان حتما از غذاهای محلی و روستایی هم استفاده کنید تا طعم واقعی خوراک های لذیذ را بچشید.Khinkali از سیب زمینی، گوشت تازه گاو، پنیر محلی و قارچ تهیه می شود که بسیار پر طرفدار است . پیشنهاد می کنم طعم khachapuri را هم امتحان کنید، این غذا با یک نوع خمیر، شبیه خمیر پیتزا تهیه می شود که از پنیر و مواد دیگر پر شده است. یک نان ذرت خوشمزه هم با پنیر و خمیر لوبیا خورده می شود که بسیار پر حجم است. در سفر به گرجستان رژیم غذایی را فراموش کنید.

3- مناظر طبیعی گرجستان

گردشگری در گرجستان

گرجستان کشوری کوچک با طبیعتی متنوع است. در شمال کشور اطراف Kazbegi و Mestia، کوه های قفقاز با قله های همیشه برفی را می بینید. در اطراف Kutaisi جنگل ها و دره های زیبایی با آب های روان و هوای بهاری را خواهید دید. سواحل دریای سیاه ، باتومی گرجستان و پوتی با هوایی گرم پذیرای گردشگران است. برگ های زرد و نارنجی درختان، سحر و جادویی پاییزی را به یاد می آورند. در یک زمان هر 4 فصل را می توان در گرجستان دید.

4- هزینه سفر به گرجستان

هزینه سفر به گرجستان

سفر به گرجستان مقرون به صرفه و ارزان است. هزینه اقامتگاه و خورد و خوراک در گرجستان را می توان متناسب با هر بودجه ای تنظیم کرد. برای مثال یک وعده غذایی خوب در یک رستوران خوب 30GEL ، معادل 4 دلار هزینه دارد.

5 – سفر لاکچری به گرجستان

سفر لاکچری به گرجستان

کشور کوچک گرجستان دارای امکانات زیادی است که می تواند یک سفر معمولی را به سفری رویایی تبدیل کند. هتل های لوکس و رستوران های شیک در تفلیس، باتومی و بورجومی برای یک سفر لاکچری انتخاب خوبی هستند. البته این هتل های لوکس تنها دلار آمریکا را قبول می کنند و باید از قبل ارز را تبدیل کنید.

6- مهمان نوازی گرجی ها

مهمان نوازی گرجی ها مهم ترین خاطره ای است که از سفر به گرجستان خواهید داشت. اقامت در خانه های روستایی همراه با پذیرایی عالی و توام با احترام بومی هاست. مهم نیست چقدر پول خرج می کنید، مهمان نوازی گرجی ها ارتباطی با پولی که خرج می کنید ندارد، این مردم مثل یک پادشاه با شما رفتار می کنند.

7 – آب و هوای گرجستان

آب و هوای گرجستان

گرجستان کشوری معتدل است که در اغلب روزهای سال هوای خنک و دلپذیری دارد. گرم ترین هوا را در پایتخت گرجستان، تفلیس می بینید که دمای هوا در تابستان تا 35 درجه سانتیگراد هم بالا می رود. در کوه های Gudauri نزدیک Kazbegi مکان خوبی برای اسکی و اسنوبرد وجود دارد که زمستان ها قابل استفاده است در دیگر نقاط دمای هوا به ندرت کمتر از 5 درجه زیر صفر خواهد رسید.

8- رستوران های گرجستان

رستوران های گرجستان

تفلیس گرجستان دارای رستوران های بین المللی متنوعی است که همه نوع غذایی را سرو می کنند. در سفر به گرجستان می توانید از رستوران های کره ای، عربی، مکزیکی و گرجی استفاده کنید. به نظر من در سفر به هر کشوری باید از غذاهای محلی خورد، در گرجستان علاوه بر رستوران های مدرن و لوکس بین المللی، رستوران های با کیفیت سنتی و محلی هم وجود دارند که غذاهای سنتی گرجستان را سرو می کنند. در سفر به گرجستان از کافی شاپ های خیابان شاردن تفلیس هم غافل نشوید این کافی شاپ ها بسیار شیک و مدرن هستند.

9- سفر به گرجستان و SPA

سفر به گرجستان و SPA

در اطراف تفلیس گرجستان چشمه های آب معدنی و حمام های سولفور زیادی وجود دارد که توجه گردشگران را جلب کرده است. این آب های معدنی خواص درمانی دارند وبرای درمان بیماری های پوستی، آسم و رماتیسم مفید هستند. حمام های عمومی و خصوصی و SPA در سراسر این منطقه وجود دارد. آب های معدنی منطقه Borjomi از زمان های گذشته با اثرات شفا بخشی شناخته شده است.

10- باغ های انگور گرجستان

سفر به گرجستان در زمستان

گرجستان کشوری خوش آب و هوا با باغات میوه بسیاری است که در جهان معروف است.باغات انگور و میوه های گرجستان در سراسر این سرزمین زیبا پراکنده اند. مسافران تور گرجستان با بازدید از باغات میوه و دیدار از کارخانه ها، طرز خشک کردن میوه و فراورده های حاصل از آن را از نزدیک مشاهده می کنند.

11- سفر به گرجستان و امنیت

گرجستان سومین کشور امن در جهان است. اعمال جنایتکارانه نظیر قتل، آدم ربایی، سرقت و کلاهبرداری در گرجستان مفهومی ندارد. این منطقه به لحاظ آسایش و امنیت انتخاب اول توریست های بین المللی در منطقه است. سال هاست که نزاع و جنگ در گرجستان صورت نگرفته و گزارشی از برخورد نامناسب با گردشگران انتشار داده نشده است. تور گرجستان در تمام ایام سال از قبل رزرو می شود.

12- فرهنگ در گرجستان

تنوع فرهنگی و قومی در گرجستان وجود دارد و اقوام مختلف در کنار ساکنین محلی دیده می شوند. فرهنگ غنی گرجستان در سبک ادبی، معماری، موسیقی و زندگی مردم جاری است. در سفر به گرجستان می توانید هنرمندان محلی و مجسمه سازان گرجی را ببینید. تئاترهای سنتی و سینمای گرجستان نشان دهنده فرهنگ سنتی و اصیل این کشور هستند.

13 – تفلیس باستانی

معماری ساختمان های گرجستان

سفر به گرجستان بدون دیدن تفلیس تمام نخواهد شد. در تفلیس می توان آثاری از تاریخ و تمدن گذشته رادید. با قدم زدن در خیابان های این شهر قدیمی، ساختمان های از قرون هفدهم و نوزدهم را می بینید که توسط بزرگترین معماران طراحی شده اند. در تفلیس زیبا ساختمان مدرن و امروزی در کنار بناهای قدیمی و بازسازی شده به زیبایی دیده می شوند. در سفر به تفلیس دیدار از بخش Narikhala را در برنامه داشته باشید تا فضای رمانتیک تفلیس باستانی را بهتر درک کنید.

14- کشورهایی که نیستند!

تاریخ سفر به گرجستان

اگر زمان کافی دارید حتما از منطقه آبخازیا دیدن کنید. در این منطقه آثار به جای مانده از درگیری های خونین اوایل دهه 90 میلادی را می بینید. هم اکنون این منطقه برای فیلمبرداری و گردشگری در نظر گرفته شده و شبیه شهرک سینمایی است! برای بازدید از این منطقه باید باراهنمای تور و مقامات محلی هماهنگی کنید تا اقدامات لازم انجام شود.
اگر تا کنون به گرجستان سفر کرده اید، تجارب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: travelwithpedro
امتیاز دهید
مناطق دیدنی تفلیس و گرجستان

دیگر مطالب از وبلاگ گردشگران

سفرهای خوب از اینجا آغاز می شود . . .

پس از بررسی توسط کارشناس در کوتاهترین زمان با شما تماس گرفته می شود و تمامی مراحل و مشاوره و رزرو با شما هماهنگ  می شود .