7 دلیل برای سفر به مشهد از زیارت تا سیاحت

مشهد بالاترین نرخ گردشگر در بین شهرهای ایران را دارد. مذهبی بودن این شهر موجب شده تا زائرین بسیاری سالانه از مشهد دیدن کنند. اما مشهد جاذبه های گردشگری فراوانی نیز دارد که سالانه توریست های داخلی و خارجی را به خود جذب می کند. تور مشهد در همه فصول سال از پر طرفدارترین تورهاست که از مدت ها قبل رزرو می شود. سفر به مشهد در همه فصول خاطره انگیز است.

1-سفر زیارتی به مشهد

عمده ترین دلیل سفر به مشهد زیارت بارگاه امام رضا است. حرم امام رضا مجموعه ای است شامل مسجد، آرامگاه ها، چندین صحن، رواق ها، کتابخانه و موزه ای بزرگ که با مرکزیت حرم مقدس امام هشتم ، بزرگترین قطب گردشگری در ایران است. بخش های قدیمی این مکان به جای مانده از دهه 600 قمری است.

2-آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی

جاذبه های گردشگری مشهد

در 20 کیلومتری شمال مشهد، آرامگاه فردوسی قرار دارد. این بنا با نمایی زیبا شامل ستون ها و سر ستون هایی به سبک هخامنشی و اشعاری از فردوسی بر اضلاع چهارگانه بنا، خودنمایی می کند. 20 ستون مرمری در طبقه پایین و 8 ستون در بخش فوقانی بنا چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

3-مجموعه ورزشی پارک های آبی

بزرگترین پارک آبی سرپوشیده خاورمیانه در مشهد قرار دارد. سرزمین موج های آبی برای همه گروه های سنی در تمام فصول سال قابل بهره برداری است تیوپ سواری روی سرسره جت موج، سرسره سقوط آزاد (freefall)، Super Loop، Tornado و سرسره سواری گروهی، رودخانه آرام و خروشان با طول 220 متر، چاله های فضایی و انواع سرسره های بی نظیر را در سفر به مشهد و دیدار از پارک های آبی تجربه می کنید.

4-شگفتی های سفر به مشهد غار مغان

دیدنی های سفر به مشهد

این غار به جای مانده از دوران دوم زمین شناسی است که از سال 1324 شناسایی شده است. غار زیبای مغان با کف مرمرین و همیشه لغزنده دارای دو دهانه است. در سفر به مشهد می توان یکی از شگفتی های طبیعت را از نزدیک دید. درون غار چندین حلقه چاه، پرتگاه، برکه آب و مملو ازاستالاگمیت و استالاکتیت است که برای ماجراجویی و هیجان گزینه مناسبی است. ورود به غار بدون راهنمای محلی امکان پذیر نیست و خطرات جدی به همراه دارد.

5-مجموعه گردشگری کوهسنگی

در جنوب غربی مشهد، دومین پارک بزرگ شهر را می بینید. مجموعه گردشگری کوهسنگی در محل روستایی قدیمی در حاشیه کوه های سنگی ایجاد شده است. کوهسنگی قدیمی ترین تفریح گاه در مشهد است. تاج گزاری شاه عباس صفوی در سن 16 سالگی در روستای کوهسنگی انجام شده است. هوای پاک و آب زلال کوهسنگی ، اشتها را بیشتر می کند.

6-غذاهای سنتی مشهد

غذاهای محلی مشهد

در مشهد رستوران و غذاخوری های بسیار خوبی وجود دارد که انواع غذاهای سنتی و بین المللی را سرو می کنند. سفر به مشهد بدون خوردن غذاهای محلی هیچ لطفی ندارد. دیگچه مشهدی، شله مشهدی ، یتیمچه، چنگالی، کوکو شیرین مشهدی، کمه جوش، حليم عدس خراسانی، ساطری پلو، دیزی مشهدی، توگی سرداغی نمونه هایی از غذاهای سنتی مشهد و استان خراسان هستند. در سفر به مشهد حتما از کباب شیشلیک مشهد هم میل کنید، طعم این کباب فراموش نشدنی است.

7-خرید سوغاتی در سفر به مشهد

سوغاتی بخش جدایی ناپذیر همه سفرهاست. بازار رضا در نزدیکی حرم مطهر یکی از معروف ترین بازارهای سنتی کشور است . در بازار رضا همواره ازدحام گردشگران را می توان دید.این بازار یکی از جاذبه های گردشگری مشهد اس که معماری زیبایی نیز دارد. در بازار رضا انواع سوغاتی های مختلف برای خریداران عرضه می شود ولی از ادویه و صد البته زعفران غافل نشوید. بهترین زعفران کشور در استان خراسان کشت و تولید می شود.

امتیاز دهید
راهنمای سفر به مشهد

دیگر مطالب از وبلاگ گردشگران

سفرهای خوب از اینجا آغاز می شود . . .

پس از بررسی توسط کارشناس در کوتاهترین زمان با شما تماس گرفته می شود و تمامی مراحل و مشاوره و رزرو با شما هماهنگ  می شود .