7 دلیل سفر به قشم برای ماجراجویان

سفر به قشم برای گردشگرانی که به سفرهای ماجراجویی و دیدن مناظر عجیب و رازآلود علاقه دارند بهترین انتخاب است. قشم از لحاظ منابع طبیعی در منطقه بی نظیر است و زیستگاه حیوانات دریایی و مهاجر بین المللی است. در این مطلب برخی از جاذبه های سفر به قشم و راهنمای گردشگری در تور قشم را می خوانید.

7-جنگل های دریایی حرا قشم

راهنمای سفر به قشم

جنگل حرا به وسعت 200 کیلومتر مربع، شگفت انگیزترین پارک ملی دریایی بین المللی در منطقه است. حرا درختی سبز با ارتفاع 3 تا 6 متر است که قادر به زندگی در آب های شور جزیره قشم می باشد. جنگل حرا قشم مکانی امن برای پرندگان ، آبزیان و دوزیستان است. پرندگانی نظیرحواصیل، اگرت بزرگ، اگرت ساحلی، حواصیل هندی، سلیم خاکستری، گیلانشاه، کاکایی، کفچه نوک تیز، لک لک، مرغ ماهی خوار، در کنار خرچنگ، مار دریایی، صدف کلینگ و انواع آبزیان در این جنگل زندگی می کنند. این جنگل تصفیه خانه ای طبیعی است که آب شور را برای مصرف شیرین می کند.

6-بازار قدیم قشم – Qeshm Old bazaar

 سفر به قشم با تور ارزان

امروزه پاساژها و فروشگاه های مدرن و جدیدی را در قشم می بینید که دست کمی از برتیک های شیک شهرهای بزرگ ندارند. اما سفر به قشم و خرید از بازار قدیم قشم یک لطف دیگری دارد. در این بازار می توان انواع سوغاتی را خریداری کرد. صنایع دستی، انواع فرش، لباس های رنگارنگ، کیف و کفش، خوراکی، طلا و جواهر و هر چیزی که بخواهید در این بازار پیدا می شود. حتی اگر قصد خرید هم ندارید دیدن این بازار جالب را از دست ندهید.

5-غار خربس شگفت انگیزترین غار ایران

جاذبه های گردشگری قشم

غار خربس یکی از شگفت انگیزترین غارهای ایران است که در سفر به کیش می توانید از نزدیک ببینید. دنباله چین خوردگی های زاگرس به طرز عجیب و مرموزی در معماری این غار دیده می شود. تپه های مرجانی کوتاه و بلند، دورتادور غار خربس را احاطه کرده اند و از زیبایی نظیر ندارند. دیواره های 20 تا 30 متری غار با حفره های عجیب، موجب حیرت مسافران تور قشم می شود. غار با 9 روزن ورودی، تالارها، اتاق هاريال حفره ها و چشمه های متعدد که در تمام سال پر آب هستند از عجایب و جاذبه های گردشگری قشم محسوب می شود.

4- آثار تاریخی قشم : آب انبار بی بی

دیدنی های قشم

یکی از آثار تاریخی و قدیمی قشم، آب انبار بی بی با معماری شگفت انگیز آن است. در سال 1202 اولین آب انبار قشم به همت “صوغیه” همسر حاکم وقت ساخته شد تا آب شرب اهالی را تامین کند. هنوز هم اهالی منطقه از این آب انبار استفاده می کنند.

3-شگفتی های سفر به قشم : جزایر ناز

شگفتیهای سفر به کیش

جزایر ناز قشم با وسعت 3 هکتار و دیواره های صخره ای به طول 5 تا 10 متر، یکی از بدیع ترین مناظری است که می توان قدم در آن نهاد. در هنگام جزر گردشگران با پای پیاده و یا خودرو از طریق باریکه ای از خشکی، تا یک کیلومتر داخل آب های خلیج فارس رفته و به ساحل برگردند! این جزایر دارای محبوب ترین سواحل در بین گردشگران داخلی و خارجی هستند.

2-چاه های طلای قشم

دیدنی های سفر به قشم

در 30 کیلومتری شمال فرودگاه بین المللی قشم، روستای لافت با منازل روستایی و بادگیرها را می بینید. پس از آن حلقه های چاه آب در جوار قلعه نادری با قدمتی هزاران ساله دیده می شود. این چاه ها اولین تکنولوژی ذخیره آب ، چاه کنی و قنات، از دوران هخامنشیان هستند که تا به امروز باقی مانده اند. این چاه ها در دل سنگ ها و بدون وسایل حفاری مدرن، حفاری شده اند و با ذخیره آب باران و تصفیه آن، آب شرب و خنک را برای اهالی فراهم می آوردند. دو برج دیده بانی از قرون هفدهم در بالای چاه ها دیده می شود که

1-ماجراجویی در دره ستاره ها

سفر به قشم هوایی

در سفر به قشم یکی از ترسناک ترین مکان ها را در دره ستاره ها می بینید. ستون های بلند و کوتاهی که شاید در اثر برخورد شهاب سنگ ها ایجاد شده اند، جای مناسبی برای سفرهای ماجراجویی هستند. شبانگاه و با وزش، صداهایی عجیب و ترسناک در لا به لای این ستون های رازآلود می پیچید که اهالی از آن دوری می کنند. قدمت دره ستارگان به بیش از 2 میلیون سال می رسد و در یونسکو به ثبت رسیده است.

گنبد نمکی و غار نمکدان، کوه ها و تندیس های قشم، گورستان های تاریخی و عجیب قشم، کاسه سلخ، بام قشم و البته تفریحات دریایی قشم از مهم ترین دلایل سفر به قشم هستند که گردشگران داخلی و خارجی را به تحسین و شگفتی وا می دارند.

امتیاز دهید
شگفتیهای سفر به کیش

دیگر مطالب از وبلاگ گردشگران

پس از بررسی توسط کارشناس در کوتاهترین زمان با شما تماس گرفته می شود و تمامی مراحل و مشاوره و رزرو با شما هماهنگ  می شود .