10 حقیقت جالب که قبل از سفر سوئیس باید بدونی!

سوئیس کشور زیبای اروپایی که با کوه های پر برف آلپ و شکلات های خوشمزه اش معروف است، حرف های زیادی برای گفتن دارد. چیزهای جالبی که کمتر شنیده یا خوانده اید، وقایع شگفت انگیزی که قبل از سفر به سوئیس بهتر است بدانید. در این مطلب حقایق جالب سوئیس را برای مسافران تورسوئیس بازگو می کنم.

10-دموکراسی واقعی سوئیس

حکومت سوئیس دموکراسی پارلمانی است. کشور سوئیس به 26 ناحیه مختلف تقسیم شده که در اصطلاح به آن cantons گویند.  مجمع فدرال کشور متشکل از شورای ایالتی است که منتخب نمایندگان 26 کانتون و شورای ملی نمایندگان مردم هستند. 26 کانتون از استقلال قوی در مناطق منتخب برخوردارند و در تصمیم گیری های سیاسی دخالت مستقیم دارند. جالب است که شهروندان سوئیس هر 3 ماه یکبار، در یک همه پرسی عمومی و رفراندوم شرکت می کنند و خواسته هایشان را مطرح می کنند این همه پرسی بر تصمیمات دولت تاثیر مستقیم دارد. برای شهروندان سوئیس امکان مداخله مستقیم در سیاست ها و تصمیمات دولت فدرال وجود دارد.

9-ساعت و زمان در سوئیس

ساعت سازی سوئیس در تمام دنیا معروف است. ساکنین این کشور اروپای غربی به زمان احترام می گذارند. از حقایق جالب سوئیس اینکه ساعت سازی موجب شده تا مردم سوئیس ارزش زمان را درک کنند. این به مفهوم پیروی دقیق از زمان بندی است که بهره وری بیشتری را در سطح ملی به وجود می آورد.اگر به عنوان گردشگر به سوئیس سفر کنید از وقت شناسی و زمان بندی دقیق در این کشور متعجب خواهید شد. مردم سوئیس معتقد هستند: ما برای شما ارزش قائلیم و به وقت شما احترام می گذاریم. در کشور سوئیس چیزی به نام معطلی در ایستگاه مترو، دیر رسیدن قطار و نرسیدن به قرار ملاقات وجود ندارد. در این کشور وقت به مفهوم واقعی طلا است.

شنیدنی های سوئیس

8-یورو یا فرانک سوئیس؟

یکی از حقایق جالب سوئیس اینست که این کشور اروپایی، بخشی از اتحادیه اروپا نیست. در واقع سوئیس در تجارت از یورو استفاده نمی کند. در کشور سوئیس قیمت ها با فرانک سوئیس محاسبه می شود و اجباری در استفاده از یورو وجود ندارد. اگر به کشور سوئیس با کوه های آلپ معروفش سفر کنید می توانید دو نوع قیمت گذاری را بر روی اجناس ببینید. برخی از فروشگاه ها اجناس خود را هم به یورو و هم فرانک سوئیس قیمت گذاری کرده اند تا گردشگران بتوانند قیمت ها را مقایسه کنند.

7-از حقایق جالب سوئیس گرانی و شادی

برای سفر به سوئیس  باید اندکی بیش از دیگر کشورهای اروپایی خرج کنید. سوئیس کشور گرانی است و این به خاطر تبدیل واحد پول به فرانک سوئیس است.  گردشگران کشورهایی که واحد پول قوی ندارند بیشتر این گرانی را احساس می کنند. یکی از حقایق جالب سوئیس اینست که این گرانی  با تورم همراه نیست بلکه گرانی منجر به ارتقا کیفیت زندگی شهروندان شده است. در سوئیس کسی از گرانی شکایتی ندارد زیرا نرخ بالاتر به مفهوم بهره وری بیشتر از امکانات رفاهی است. طبق آخرین آمارگیری نرخ شادی در سال 2017 ، سوئیس چهارمین کشور شاد در دنیاست.

یکی از حقایق جالب سوئیس

6-چهار زبان ملی در سوئیس

سوئیس تنها کشوری است که چهار زبان ملی دارد. آلمانی سوئیسی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش که یک زبان محلی است، به طور رسمی در کشور سوئیس به عنوان زبان ملی پذیرفته شده اند. اکثر شهروندان سوئیس دو زبانه هستند.

5-قطار در همه مناطق سوئیس

سیستم حمل و نقل عمومی سوئیس در همه جای دنیا معروف است. تقریبا در همه مناطق سوئیس قطار وجود دارد. راه آهن سوئیس نه تنها در شهرای بزرگ بلکه در مناطق روستایی هم فعال است و طبق زمان بندی دقیق و بدون تاخیر مسافران را جا به جا می کند. در مسافرت به سوئیس باید سر موقع در ایستگاه حاضر باشید قطار برای شما حرکت خود را به تاخیر نمی اندازد.

حقایق جالب تور سوئیس

4-بازیافت از حقایق جالب سوئیس

سوئیس به طور جدی در زمینه بازیافت و پایداری منابع فعالیت دارد. راه های مسئولانه حذف زباله و بازیافت در سوئیس منجر به توسعه پایدار در این کشور شده است. گردشگران تور سوئیس باید به فرهنگ بازیافت سوئیس احترام بگذارند و زباله ها را در سطل های مخصوص قرار دهند. در همه مناطق بخش هایی برای تفکیک پلاستیک، کاغذ، شیشه و مواد غذایی در نظر گرفته شده است.

3-گاوهای شاد –لبنیات بی نظیر

سوئیس با شکلات و لبنیات استثنایی اش مشهور شده است. گاوهای سوئیس در مراتع سرسبز و غنی چرا می کنند و شیر بسیار با کیفیتی دارند. نور خورشید، باران، تنوع گیاهی و مراتعی وسیع در همه مناطق سوئیس وجود دارد. شیر گاوهای سوئیس از شیر گاوهایی که در اسارت هستند بسیار غنی تر است و طعم بهتری هم دارد. باور نمی کنید در سفر سوئیس بازدیدی از یک مزرعه سنتی سوئیس داشته باشید.

سوئیس کشوری کوچک

2-آب شیر بهتر از آب بطری

از حقایق جالب سوئیس اینست که کیفیت آب لوله کشی بسیار بهتر از آب های بسته بندی در بطری هاست. 80 در صد از آب آشامیدنی در سوئیس به طور مستقیم از چشمه های طبیعی و آب های زیرزمینی تامین می شود و بقیه این آب نیز از دریاچه های آلپ با حفظ کیفیت و درجه خلوص بالا فراوری می شود.

1-سوئیس کشوری کوچک

با این همه جالب است بدانید که سوئیس یک کشور با مساحت 41،285 کیلومتر مربع است که در مقایسه با کشورهای دیگر مساحت بسیار کمی دارد. سوئیس کشوری کوچک با جمعیت کمی بیش از 7 میلیون نفر است. این مساحت و جمعیت را با کشورهای دیگر و ایران مقایسه کنید!

3/5 - (1 امتیاز)
حقایق جالب سوئیس

دیگر مطالب از وبلاگ گردشگران

سفرهای خوب از اینجا آغاز می شود . . .

پس از بررسی توسط کارشناس در کوتاهترین زمان با شما تماس گرفته می شود و تمامی مراحل و مشاوره و رزرو با شما هماهنگ  می شود .