تور عمان مسقط

از شیراز و تهران

تور عمان

رزرو تور و بلیط عمان از مبدا شیراز و تهران هواپیمایی سلام ایر / ایران ایر  با بهترین قیمت و خدمات

تور عمان به صورت اختصاصی با امکان افزایش و کاهش تعداد شب های اقامت یا خدمات با هماهنگی با کانتر های فروش امکان پذیر است .

تور عمان از شیراز

تور عمان سلام ایر

 3 شب اقامت در هتل همراه با صبحانه بلیط  رفت و برگشت هواپیما ایرلاین سلام ایر  – بیمه مسافرتی

با توجه به پروازهای متعدد در مسیرهای شهرهای ایران به شهرهای عمان تور عمان از مبدا شیراز / تهران / مشهد انجام می شود .

شرایط پرواز شیراز به عمان با هواپیمایی ایرعربیا

✔️طبق جدیدترین بخشنامه هواپیمایی ایرعربیا ، مسافران محترم ایرانی برای اخذ ویزای توریستی فرودگاهی کشور عمان به صورت 14 روزه، در زمان پذیرش در تمام فرودگاه‌های ایران، باید تمامی مدارک ذیل را در زمان پرواز همراه خود داشته باشند:

  1. بلیط دو طرفه (از کشور عمان)
  2. مدارک تایدیه رزرو هتل محل اقامت
  3. پاسپورت و دیگر مدارک با مدت اعتبار 6 ماه

همچنین مسافران با تابعیت ایرانی، برای دریافت ویزای تجاری فرودگاهی 21 روزه بایستی این مدارک را در زمان پذیرش در فرودگاه به همراه داشته باشند:

  • بلیط رفت و برگشت
  • تاییدیه رزرو هتل و اطلاعات تماس یک شخص در عمان را همراه خود داشته باشند.
  • کلیه ویزاهای توریستی و تجاری فرودگاهی در کشور عمان، در حال حاضر قابل تمدید خواهند بود.

✔️ مبلغ ویزا در هنگام ورود بر اساس نرخ به روز شده ریال عمان محاسبه می‌شود.

✔️ تنها ویزاهای اقامت کاری، اقامت خانوادگی، اقامت دانشجویی و همچنین اقامت سرمایه گذاری برای سفر نیاز به مدارک درج شده نخواهند داشت.

همراه داشتن کارت دیجیتال واکسن که 14 روز از دوز دوم گذشته باشد الزامیست.

با توجه به نوسانات نرخ ارز و پرواز نرخ نهایی را با کانتر چک نمایید.

نفر سوم در اتاق از سرویس اضافه استفاده نموده که به صورت تخت سفری یا تشک اضافه به صورت موقت در اتاق قرار میگیرد.

4 .نرخ تور بر اساس پایینترین نرخ پرواز می باشد.نرخ نهایی را با کانتر مربوطه چک فرمایید.

برنامه پروازی شیراز – مسقط 

آسمان : سه شنبه – جمعه
سلام ایر : یکشنبه – دوشنبه – پنجشنبه – جمعه

روزهای سه شنبه ساعت رفت 10:50 ورود به مسقط ساعت 13:00

روزهای جمعه ساعت رفت 16:20 ورود به مسقط ساعت 18:30

ویزای عمان

ویزای توریستی عمان در قالب 10 و 30 روزه صادرمی شوند 

هزینه درخواست ویزای توریستی عادی یکماهه عمان —-هزار تومان و ویزای توریستی یکماهه فوری—-هزارتومان می باشد.

مدت زمان پاسخ سفارت عمان به درخواست ها 8 روزکاری برای ویزای عادی و 5 روز کاری برای ویزای فوری می باشد.

سایت وزارت امور خارجه عمان

کارشناسان بخش تور عمان آماده پاسخگویی از طریق تلفن / واتس اپ و به صورت حضوری هستند .

تور مسقط از تهران

بخشنامه جدید سازمان هواپیمایی کشوری عمان درباره سفر به این کشور

▪️پیرو تصمیم اخیر کمیته عالی کرونا سلطنت عمان در تاریخ 19 آگوست 2021 میلادی، بخشنامه جدید سازمان هواپیمایی کشوری عمان درباره سفر شهروندان عمانی، کلیه اتباع مقیم و غیر مقیم صادر شد.

🔸️مهمترین این تصمیمات عبارتند از:

1️⃣ لیست کشورهای ممنوعه برای ورود به عمان بودند برداشته شد و همه ملیت ها با شرایط زیر می توانند وارد عمان شوند.

2️⃣ اجازه ورود به همه اتباع عمانی، مقیمان، افرادیکه دارای ویزای ورود و یا بدون ویزا امکان تردد دارند. همچنین افرادی که میتوانند در هنگام ورود ویزا دریافت کنند مطابق قوانین ،قبل از بحران کرونا.

3️⃣ تمامی افرادی که قصد ورود به عمان را دارند می بایست قبل از پرواز ، گواهی دریافت دو دوز واکسن مورد تایید وزارت بهداشت عمان به همراه کد اعتبار سنجی QR ارائه دهند . مشروط به آن که چهارده روز از زمان دریافت آن گذشته باشد.
وزارت بهداشت عمان نسبت به بروز رسانی لیست واکسن های مورد تایید این کشور اقدام می کند.

4️⃣ افرادیکه قبل از سفر نتیجه منفی تست پی سی آر با اعتبار 72 ساعت قبل از پرواز را ارائه دهند از قرنطینه معاف هستند.

6️⃣ کلیه مسافرانی که گواهی تست منفی پی سی آر (کرونا) به هنگام ورود به فرودگاههای عمان به همراه نداشته باشند ملزم به گذراندن قرنطینه اجباری سازمانی و پوشیدن دستبند رهیاب الکترونیک تا هنگام دریافت نتیجه منفی آزمایش میباشند.
در صورتیکه نتیجه تست مثبت باشد مسافر ورودی ملزم به گذراندن 10 روز قرنطینه پزشکی از تاریخ دریافت نتیجه مثبت آزمایش می باشند.
همچنین مسافرانی که نتیجه تست آنها مثبت باشد در صورت ارائه مدرکی که نشان دهد از بیماری کووید بهبود یافته و مدت قرنطینه مقرر را در کشوری که در آن به بیماری مبتلا گشته ارائه نمایند از قرنطینه سازمانی مستثنی می باشند.

7️⃣ کلیه مسافران ورودی به عمان از جمله دیپلمات ها قبل از پرواز می بایست در سامانه ترصد+ ثبت نام و نسبت به بارگذاری گواهی واکسیناسیون و همچنین گواهی تست کرونا که هر دوی آنها حاوی کد اعتبار QR باشد، اقدام نمایند.
در صورتیکه مسافر قصد انجام تست را به هنگام ورود داشته باشد می بایست هزینه آزمایش در فرودگاههای عمان را در سامانه ترصد+ قبل از پرواز پرداخت نماید.

8️⃣ مسافران کمتر از 18 سال و همچنین مسافرانی که به دلیل بیماری ازدریافت واکسیناسیون براساس گواهی رسمی پزشک معاف می باشند، از ارایه گواهی واکسیناسیون معاف هستند.

این بخشنامه از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه مورخ 1 سپتامبر 2021 (10 شهریور 1400) اجرا می شود.

⚡مسافران عمانی و خانواده های آنان که قبل از تاریخ صدور بخشنامه به خارج از کشور سفر کرده اند تا دو ماه از شرط دریافت واکسیناسیون برای ورود به کشور معاف هستند⚡

 

خبر فوری  (3 شهریور 1400) :

صدور ویزا عمان از تاریخ 10 شهریور برای افراد واکسن زده آغاز  شد .

خدمات :

اقامت با صبحانه – بلیط رفت و برگشت – ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی – بیمه – راهنما
نرخ دقیق بلیط را طبق تاریخ مورد نظر با کانتر مربوطه چک فرمایید
ویزای عمان فرودگاهی میباشد و پرداخت آن در فرودگاه به عهده مسافر است . نرخ ویزای ۱۰ روزه ۶ ریال عمان است .
روز های پرواز مستقیم سلام ایر : یکشنبه – سه شنبه – پنج شنبه – جمعه
روز های پرواز مستقیم آسمان : یکشنبه -سه شنبه – جمعه
روزهای پرواز مستقیم کیش ایر : جمعه ها
پرواز ایر عربیا از شیراز موجود میباشد اما به مسافر در شارجه توقف خواهد داشت .
روزهای پرواز ایر عربیا : هر روز به جز دوشنبه و چهارشنبه
امکان تغییر تعداد شب به ۲ شب – ۷ شب و … وجود دارد که آن را با کانتر مربوطه چک کنید .

هتل های پیشنهادی مسقط برای 3 شب اقامت 

 

 

عمان، کشوری پادشاهی که از جنوب با ایران مرز دریایی دارد. مانند دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس، منبع اصلی درآمد این کشور نیز فروش نفت می باشد. اما عمان با دارا بودن سهمی کمتر در تولید و صادرات نفت، صنعت گردشگری را جایگزین آن کرده و با سرمایه گذاری در این بخش، و با ساخت هتل های بین المللی اینک درآمد چشمگیری را از این راه به دست آورده است. عمان با ویژگی های منحصر به فرد برای گردشگری طبیعی همچون دره ها، غارها، کوهستان، سواحل و بندرگاه، و جنگل های زیبا، و بعلاوه معماری مدرن و پر زرق برق بخصوص در پایتخت خود مسقط و دو شهر اصلی صلاله و صحار، و نیز به دلیل مناسب بودن هزینه های هتل و گردشگری به یکی از مقاصد محبوب گردشگری بخصوص برای ایرانیان تبدیل شده است.

معرفی کلی عمان

*زبان رسمی عمان عربی است، و زبان دوم آنها انگلیسی.

*واحد پول عمان، ریال عمان می باشد. (ارز عمان، جزو ارزهای گرانقیمت به شمار می آید).

*از نظر زمانی، عمان با نیم ساعت اختلاف، جلوتر از ایران می باشد.

*عمان مانند دبی از آب و هوای گرمی برخوردار است. تابستان ها برودت هوا به 40درجه می رسد. زمستان نیز هوا گرم، و بهترین زمان برای سفر به عمان خواهد بود که دمای هوا تقریباً به 24درجه می رسد. تور عمان زمستان را برای گردشگری پیشنهاد می دهد.

*حمل و نقل در عمان، به صورت هوایی تنها بین دو فرودگاه مسقط و صلاله امکانپذیر است، چرا که دیگر شهرها فرودگاه ندارند. این کشور فاقد قطار و مترو است. استفاده از تاکسی در مسافرت های بین شهری با هزینه نقدی بالا همراه است، و معمولاً نرخ مشخصی وجود ندارد، به این معنی که راننده و مشتری باید بر سر قیمت به توافق برسند. اتوبوس بهترین امکان گشت و گذار بین شهری است، اما در این نوع سفر، هزینه زمانی خواهید داشت، چرا که اتوبوس ها با سرعت پایینی جا به جا می شوند. شرکت در تور عمان به شما این امکان را می دهد تا تهیه وسیله حمل و نقل امن را بر عهده تور لیدرها قرار دهید و از این بابت دغدغه ای نداشته باشید. تور عمان قیمت های مناسب تری را نیز به گردشگران ارائه می دهد.

ویزای عمان

ویزای توریستی عمان به دو صورت عادی و فوری، البته با تفاوت قیمت صادر می شود. ویزای عادی حدود 7تا 10روز کاری، و ویزای فوری بین 4 تا 5 روز کاری. اعتبار ویزا بنا به درخواست متقاضی بین 10 روز تا 30روز خواهد بود. ویزا پس از 3ماه از اعتبار ساقط می شود و تنها برای یک بار ورود هوایی به عمان اعتبار خواهد داشت. ویزای عمان نیاز به مصاحبه ندارد.

مدارک لازم برای صدور ویزای عمان:

*اسکن صفحه اول پاسپورت (با حداقل 6ماه اعتبار پس از ورود).

*اسکن صفحه اول شناسنامه.

*دو قطعه عکس.

*بلیط هواپیما و برگه گواهی رزرو هتل.

به تازگی عمان نوع دیگری از ویزا را نیز برای ایرانیان صادر می کند، ویزای فرودگاهی. بدین صورت که اتباع ایرانی با ورود به عمان، در فرودگاه اقدام به اخذ ویزا می کنند. این کار با پرداخت 20ریال عمان به صورت آنلاین و یا در فرودگاه عمان صورت خواهد گرفت. مدت زمان این ویزا، یک ماه است. کافی است برای سفری جذاب تر با تور عمان همراه شوید، و ویزای فرودگاهی خود را در فرودگاه دریافت کنید.

تور عمان از شیراز

تور عمان از شیراز سفری ایمن با تور لیدرهای مسلط و آشنا به کار، سفر ایمنی را برای گردشگران به همراه خواهد داشت. بهترین زمان سفر، بهترین قیمت و بهترین هتل ها را با تور عمان از شیراز تجربه خواهید کرد. شیراز تا مسقط (پایتخت عمان) حدود 890 کیلومتر فاصله دارند که بسته به شرایط جوی و آب و هوایی پروازی در حدود یک ساعت و شانزده دقیقه خواهد بود. از تهران پرواز به اردن با 1519.7 کیلومتر مسافت حدود 2 ساعت و 7 دقیقه به طول خواهد انجامید.

رزرو هتل عمان

رزرو هتل عمان می تواند به صورت آنلاین انجام بگیرد. وب سایت هتل های عمان مشخصات و قیمت های هر هتل و هر نوع اتاق را منتشر می کنند. وب سایت های ایرانی بسیاری نیز امتیاز هتل ها را گرفته و شما با ورود به سایت های ایرانی می توانید با چند کلیک ساده اتاق مورد نظر خود را در هتلی مناسب رزرو کنید. اما در سفر به این کشور از طریق تور عمان، تمامی این کارها توسط شرکت های تور انجام می شود، و شما با آسودگی به گردشگری خواهید پرداخت.

گردشگری غذایی در تور عمان

در سفر به هر کشوری، یکی از جذاب ترین بخش های سفر، آشنایی با خوراکی ها و فرهنگ غذایی هر کشور است. در فرهنگ غذایی عمان انواعی از غذاهای خوشمزه دیده می شود، بخصوص غذاهای دریایی که متناسب با موقعیت جغرافیایی عمان، متنوع و رنگارنگ می شوند.

غذای اصلی عمانی ها برنج و گوشت و مرغ است که با ادویه های خاصی طبخ می شوند. بعلاوه انواع غذاهای دریایی از میگو گرفته تا گوشت نهنگ در سفره آنها دیده می شود. عمانی ها به گوشت بریان یا کوبیده علاقه زیادی نشان می دهند و سرو این نوع غذا اوج میهمان نوازی آنهاست.

انواع شیرینی، دسر، حلوا و خرمای ناب عمان که شهرتی جهانی دارند، بخش اصلی پذیرایی در سفره عمانی هاست. در زبان عربی، حلوا به معنای دسر است. حلوای معروف عمانی ها درست شده از میوه، دانه های روغنی، تخم مرغ، عسل، گلاب و ادویه های عمانی است که همراه با قهوه یا خرما سرو می شود. خرما در سفره مردمان این کشور، نقش مهمی ایفا می کند، حتی در حیاط بسیاری از خانه ها نخل خرما در رنگ ها و طعم های متفاوت پرورش داده شده است. پذیرایی با خرما، نشان میهمان نوازی ایشان است. شما در همراهی با تور عمان می توانید با بهترین و البته خوش قیمت ترین این محصولات آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری عمان

در ادامه به اصلی ترین و مهمترین جاذبه های گردشگری عمان خواهیم پرداخت:

1) شهر مسقط

این شهر پایتخت عمان و پر از جاذبه های توریستی است. جاذبه های طبیعی مانند بندر و جنگل، بازار، موزه، قصر و از همه مهمتر محلی برای دیدن فرهنگ خالص مردم عمان. در حقیقت مهم ترین مزیت رقابتی عمان در گردشگری، میراث غنی فرهنگی و تاریخی اش است. گردشگری فرهنگی و تاریخی و طبیعت گردی، سه جاذبه عمده برای ورود گردشگران به این کشور است. ورود به کاخ سلطنتی قصر العالم ممنوع است، اما نمای زیبای آن از بندرگاه قابل رویت است. برج آل جلیلی و برج آل میرانی در گذشته برای حفاظت از کاخ سلطنتی ساخته شده بودند، اما امروزه تبدیل به موزه شده اند و ورود برای عموم مردم آزاد است.

2) رمال آل وهیبه

رمال آل وهیبه در مرکز عمان قرار دارد. تور عمان برای گردش در این منطقه از شهرستان ابرا آغاز می شود. این مسیر کویری و صحرایی، محلی برای تجربه زندگی عشایری، شتر سواری، دراز کشیدن و بازی روی شن های روان، و رصد ستاره ها است. تور عمان با سفر به این منطقه و صحرای وحیبا کامل می شود.

3) وادی شاب

وادی شاب تشکیل شده از صخره ها و غارها و استخرهای شگفت انگیزی است که گشت زنی در تمامی این منطقه ناهموار و سخت، نیاز به کمی قدرت بدنی، پیاده روی در آب و گاه توانایی شنا کردن دارد. با لیدرهای تور عمان همراه شوید تا به آخرین استخر در این مسیر برسید که تنها از طریق شنا کردن قابل دیدن است، اما شگفت انگیزترین و جذاب ترین بخش سفر خواهد بود.

4) کوه اخضر

این کوه بخش جذابی از گردشگری در عمان است. این منطقه در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا، پوشیده از درختان انار و گل رز است. گردشگران تور عمان می توانند از انار این منطقه که بهترین انار جهان، و گل های رز این منطقه که در ساخت اسانس و عطر استفاده شده و به کشورهای دیگر صادر می شوند، لذت ببرند. جالب آنکه عمانی ها در به عمل آوردن قهوه نیز از گل رز استفاده می کنند.

5) غار مجلس الجن

این غار در فلات سما قرار دارد و دومین غار عمیق دنیاست. عمق این غار، 120 تا 150 متر است. کارشناسان برای نشان دادن عمق این غار، آن را با هرم جیزه مصر مقایسه می کنند و معتقدند که این هرم به طور کامل درون غار مجلس الجن جای می گیرد. بومیان این محله، غار عجیب و عمیق و زیبای مجلس الجن را محل زندگی جن ها می دانستند. این غار برای گردشگران تور عمان بسیار پرهیجان است.

 

6) فلات مسندم

این شبه جزیره زیبا و طبیعی، تقریباً خالی از سکنه است، و مناسب برای طبیعت گردان می باشد، که با تور عمان همراه شده و از قایق سواری، قایق های سنتی، دیدن دلفین ها و غواصی لذت ببرند.

 

7) منطقه صلاله

این شهر بندری و منطقه دیدنی در استان ظفار قرار دارد، و از دو بخش کوهستانی، و جنگلی – ساحلی تشکیل شده است. شرکت کنندگان در تور عمان ساعات زیادی را به لذت از طبیعت این منطقه می گذرانند.

8) نزوی

این شهر در قرن 6 و 7 پایتخت عمان بوده است. قلعه نزوی در قرن نهم ساخته شد اما بخش های اصلی آن در قرن 17 طراحی و بسط داده شده است. در آن زمان، این قلعه محل دفاع در برابر دشمن می بود، و پنجره های آن به نحوی برای تیراندازی به سمت دشمن طراحی شده است. قلعه نزوی امروزه از جاذبه های توریستی عمان به شمار می آید. در این شهر بازار سوک و بازار بُز نیز برپا می شود که دو روز در هفته باز است.

9) مسجد جامع سلطان قابوس

این شهر در مسقط پایتخت عمان قرار دارد و از مهمترین مساجد عمان است. این مسجد زیبا و مدرن در سال 2001 ساخته شد. فرش و لوستر این مسجد نیز از جاذبه های گردشگری به شمار می آید. فرش این مسجد اثر هنرمندان نیشابور ایران است، 5 هزار متر مساحت و 21 تن وزن دارد و سراسر تالار اقامه نماز را پوشش می دهد، که بخصوص برای ایرانیان حاضر در تور عمان غرورآفرین است.

 

11) قلعه نخل

این قلعه در شهرستان نخل، منطقه باطنه، و در بر بلندای کوه حجر غربی قرار داد و به عنوان یکی از محکم ترین قلعه های عمان شناخته می شود.

12) مجسمه کندرسوز

کندر یکی از محصولات مهم عمان است، و عمانی ها مجسمه ای به شکل کندرسوز را بر بالای تپه ای در پارک ریام بنا کرده اند. این مجسمه از جاذبه های گردشگری برای گردشگران تور عمان به شمار می آید.

بایدها و نبایدهای عمان

لیدرهای تور عمان چند نکته را به گردشگران متذکر می شوند تا اختلافات فرهنگی را در نظر داشته باشند:

*از آنجا که دین رسمی مردم عمان اسلام است، مناسبت هایی مانند رمضان برای آنها اهمیت بالایی دارد. بنابراین در طی روز، از خوردن و آشامیدن در مکان های عمومی بپرهیزید.

*پوشش عمانی ها اسلامی است. هرچند از گردشگران چنین انتظاری در پوشش نمی رود اما بهتر است که از لباس های باز پرهیز شود.

*عمانی ها مردمان میهمان نوازی هستند. اگر به جمع آنها میهمان شدید، تا زمانی که فنجان قهوه خود را به معنای کافی بودن تکان ندهید، مرتب فنجان تان را پر خواهند کرد. قهوه آنچنان در عمان اهمیت دارد که گاه برای سر زدن به همسایه ها نیز با قوری قهوه راهی خواهند شد. عمانی ها برای میهمان نوازی بیشتر شما را با خرما و عطر کندر بدرقه خواهند کرد.

*به آداب و رسوم، پوشش، نوع رفتار، میهمانی نوازی و سلطان آنها احترام بگذارید.

*ورود به مساجد مسلمانان و بازدید آزاد است، اما پوشش اسلامی، و حجاب موی سر برای خانمها اجباری است.

*در نگاه و همکلام شدن با خانم های عمانی محتاط باشید. در فرهنگ عمان این رفتار می تواند مزاحمت تلقی شود.

تور عمان از شیراز سفر به کشور را برای شما سفری شگفت انگیز، با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت رقم خواهد زد.

اطلاعات تماس سفارت عمان در ایران – تهران

نشانی سفارت عمان در تهران:12 Tandis Alley
تهران بولوار آفریقا سفارت عمان

تلفن :(00982121228352)
(00982122056831-32) 

فکس :(00982122044672) 

ایمیل رسمی سفارت : tehran@mofa.gov.com

سایت سفارت : mofa.gov.com

Saud bin Ahmed bin Khalid Al-Birwani, Ambassador

embassymuscat@

اطلاعات تماس سفارت ایران در مسقط – عمان

 نشانی سفارت جمهوری اسلامی ایران :

منطقه سفارتخانه ها ( حی السفارات ) – الخویر- مسقط- سلطنت عمان

کدپستی سفارت در عمان : 3155

کد کشور و مسقط : 00968

تلفن های سفارت در عمان : 24696944و 24696947

شماره نمابر سفارت : 24696888

روابط عمومی سفارت  : 0096892808919 ( شبکه های اجتماعی هم روی همین شماره آماده پاشخگویی هستند  ) 

 سایت  :  muscat.mfa.ir

ایمیل رسمی : iranemb.mct@mfa.gov.ir

ادمین این کانال هم پاسخگو هستند .

لینک کانال تلگرام : Iranembassymuscat@

4.3/5 - (29 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

سلام

دیدگاه و پیشنهاد شما راهنمای ماست

فرم گزارش

ممنونیم که ما را در بهتر کردن خدمات یاری می کنید.

سفرهای خوب از اینجا آغاز می شود . . .

پس از بررسی توسط کارشناس در کوتاهترین زمان با شما تماس گرفته می شود و تمامی مراحل و مشاوره و رزرو با شما هماهنگ  می شود .