راهنمای سفر به استانبول

راهنمای سفر استانبول

اگر قصد سفر به مقصدی به یادماندنی به همراه خانواده دارید چه جایی بهتر از پایتخت فرهنگ اروپا شهر زیبای استانبول. البته اشتباه نکنید عنوان پایتخت فرهنگی اروپا که در سال 2010 به این شهر اختصاص داده شد به این معنا نیست که فرهنگ اهالی استانبول فرهنگی اروپایی و کاملاً متفاوت با ماست. اتفاقاً برعکس … . به‌خاطر شباهت‌های فرهنگی بسیار زیاد کشور ترکیه و ایران هرساله گردشگران بی‌شماری از ایران راهی این کشور و خصوصاً بزرگ‌ترین شهر ترکیه یعنی استانبول می‌شوند. جالب است بدانید شهرهای تبریز و تهران خواهرخوانده استانبول به شمار می‌روند.

استانبول ترکیه

قرار گرفتن این شهر بزرگ و زیبا در دو قاره آسیا و اروپا به این شهر موقعیتی بسیار استراتژیک داده تا حدی که آن را به عنوان مرکز فرهنگی، اقتصادی و تجاری ترکیه می‌شناسند. بله درست متوجه شدید با ورود به استانبول می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و هم‌زمان هم آسیا را ببینید و اروپا را. اما سؤال اینجاست: دلیل محبوبیت بسیار زیاد این شهر که آن را یازدهمین شهر برتر گردشگری جهان به انتخاب گردشگران سایت Tripadviser کرده چیست و چه عاملی سبب شده که اکثر متخصصین امر گردشگری و صاحب‌نظران این عرصه این شهر را جزء 10 شهر برتر گردشگری جهان بدانند؟؟؟ پاسخ این سؤال را زمانی متوجه می‌شوید که حضوراً به این شهر بی‌نظیر سفر کنید و زیبایی‌ها و جذابیت‌های آن را از نزدیک لمس کنید و با راهنمایی و همکاری یک تیم حرفه‌ای، تجربه‌ی سفری دل‌انگیز را احساس کنید. در ادامه با ما باشید؛ ما راه را به شما نشان می‌دهیم:

بهترین زمان سفر به استانبول

قبل از شروع تور استانبول توصیه می‌شود که حتماً بررسی‌هایی درمورد آب و هوای استانبول در فصول مختلف سال داشته باشید و بر همین مبنا سفر خود را برنامه‌ریزی کنید. البته گردشگرانی که تجربه سفر به استانبول داشته‌اندجذابیت‌های این شهر را محدود به فصلی خاص نمی‌دانند و آن را در همه فصل‌ها جذاب و لذتبخش می‌دانند. اما اگر بخواهید که این جذابیت‌ها دوچندان شوند اکثراً ماه‌های اردیبهشت و خرداد را پیشنهاد می‌کنند. چون در این ماه‌ها هم باران کمتر می‌بارد و هم روزها طولانی‌تر است و وقت بیشتری برای گشت و گذار دارید. البته تابستان هم همین دو ویژگی را دارد اما مسلماً کمی گرم‌تر است و به‌خاطر حضور بسیار زیاد گردشگران در همین فصل کمی شلوغ‌تر می‌شود. نکته مهم سفر تابستانه به استانبول حضور در یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های ترکیه یعنی جشنواره خرید استانبول است که در ماه جولای برگزار می‌گردد. گشت و گذار استانبول در فصل پاییز هم به‌خاطر هوای معتدل آن زیبایی‌های خاص خودش را دارد اما هرچه که از پاییز به زمستان نزدیک‌تر می‌شویم هم بارندگی بیشتر می‌شود و هم روزها کوتاه‌تر می‌شوند. پس اگر قصد بازدید از مکان‌های گردشگری دارید زمستان چندان مناسب نیست اما اگر از خرید لذت می‌برید پس حراجی زمستانه کریسمس را در ان فصل از دست ندهید.بسیار زیباست اگر سفر زمستانه‌تان به برف‌های بی‌نظیر استانبول مزین شود. آن‌موقع خواهید دید که زیبایی استانبول در روزهای برفی هم چشمگیر و لذتبخش است.

استانبول برفی

بهترین مکان اقامت در استانبول

محل اقامت در زمان سفر مسلماً مهم‌ترین موضوع و دغدغه‌ی گردشگران، خصوصاً در مسافرت‌های خانوادگی است. چراکه با دو نیاز بسیار مهم انسانی آغشته شده است؛ نیاز به امنیت و نیاز به آرامش. حال اگر این مکان‌ها علاوه بر تأمین امنیت و آرامش برای گردشگران خدمات افزوده و بی‌شماری فراهم نمایند آن‌موقع است که بحث رقابت بین خدمات اقامتی پیش می‌آید و تعدد این مکان‌ها موجب سردرگمی گردشگر می‌شود. در این زمان است که گردشگر برای انتخاب محیط اقامتی خود دست به دامن تجربه گردشگران گذشته شده و بنابه تجربیات آن‌ها هتل مناسب خود را انتخاب می‌کند. همیشه دو نکته کلی و مهم در توصیه‌های گردشگران باتجربه وجود دارد که اکثریت آن‌ها آن را مورد تأیید قرار می‌دهند.

اول کیفیت هتل که مسلماً بر هزینه تأثیرگذار است و بر مبنای ضرب‌المثل قدیمی خودمان که «هرچی پول بدی آش می‌خوری» به‌نسبت کیفیت خدمات و لوکس بودن هتل، قیمت‌ها متغیر است و موضوع دوم زمان رزرو هتل است. انتخاب فصل مسافرت و شلوغی شهر استانبول و افزایش استقبال از هتل‌ها در محدوده‌های زمانی مختلف سیار بر هزینه هتل تأثیرگذار است. اوج قیمت هتل‌های استانبول را می‌توان در ماه‌های جولای تا سپتامبر مشاهده نمود و کم‌ترین قیمت‌ها را در ماه‌های آوریل، مه و اکتبر دید. علاوه بر این توصیه می‌شود اگر قصد مسافرت در ماه‌های آینده به استانبول دارید از همین الان سایت‌های رزرو هتل را زیر نظر داشته باشید و شش دنگ حواستان به تخفیفات لحظه‌ای هتل‌ها باشد. رزرو اتاق‌ها از ماه‌های قبل هم می‌تواند بر قیمت هتل تأثیرگذار باشد.

هتل های استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول مناسب برای همه گردشگران

یکی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد استانبول پوشش دادن سلایق مختلف گردشگری اعم از گردشگری تاریخی، فرهنگی، تجاری، طبیعت‌گردی و غیره به دلیل شرایط جغرافیایی و موقعیت استراتژیک آن و تلفیق فرهنگ آسیایی و اروپایی با آثار و جاذبه‌های باقی مانده از دوران کهن در طبیعتی جذاب و دلنواز است. وقتی چرخی در این شهر شگفت انگیز می‌زنید کاخ‌ها و موزه‌هایی را می‌بینید که نمایشگر تاریخ و فرهنگ این منطقه بوده و در کنار آن‌ها می‌توانید سوغات خود را از مراکز خرید و بازارچه‌های مختلف تهیه کنید و سپس به کنار دریا بروید و از آرامش آن لذت ببرید و یا شاید هم بخواهید بازی‌های مدرن آبی را در یک پارک آبی تجربه کنید و نهایتاً به رستوران‌ها و کافه‌های استانبول سری بزنید و از طعم کباب‌ها و قهوه‌های ترکیه لذت ببرید. همه و همه را می‌توان در یک سفر چند روزه به استانبول تجربه کرد و خاطرات شیرین آن را برای خود همیشگی ساخت. در اینجا به معرفی مختصر برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های مختلف استانبول پرداخته‌ایم تا بنا به سلیقه خود هرکدام را خواستید انتخاب کنید.

جاذبه های استانبول

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه که آن را حاجیا سوفیا یا هاگیا صوفیا نیز می‌خوانند در ابتدا کلیسای مسیحیت شرق بود که به دستور امپراتور مرادعلی اول در دوره امپراتوری بیزانس ساخته شد و سپس به دستور محمد دوم به مسجد تبدیل شد. این مسجد از زیباترین نمونه‌های باقی‌مانده معماری بیزانس بوده است که به مدت 1000 سال به‌عنوان بزرگترین کلیسای آن زمان به‌شمار می‌رفت. این مسجد در بخش اروپایی استانبول و در محله پر رفت و آمد سلطان احمد قرار دارد و برای رفتن به آنجا تمامی انواع وسایل نقلیه مهیا هستند.

نمای درونی مسجد ایاصوفیه

کاخ و موزه توپکاپی

کاخ توپکاپی یا توپ‌قاپی استانبول از کاخ‌های مطرح امپراتوری عثمانی و مرکز اداری این امپراتوری بوده است. آنچه موجب شگفتی گردشگران می‌شود استقرار این کاخ بین دریای مرمره و شاخ طلایی و دورنمای عالی تنگه بسفر است. این کاخ بعد از شکل‌گیری جمهوری ترکیه به بزرگ‌ترین موزه ترکیه تبدیل شده و آثاری ارزشمند ازجمله برخی از اشیای منتسب به پیامبر اکرم (ص)، لباس‌های سلاطین عثمانی، تابلوهای نفیس نقاشی، جواهرات مختلف، مینیاتورهای با ارزشی نظیر شاهنامه و غیره را درخود جای داده است.

کاخ و موزه توپکاپی

جزایر پرنس

مجموعه جزایر نه‌گانه پرنس که برخی آن را نگین زیبایی بر گردن دریای مرمره می‌دانند شامل جزایری بسیار زیبا و دلفریب با طبیعتی روح‌نواز و منحصربه‌فرد هستند. جالب است بدانید که این جزایر فوق‌العاده و زیبا در زمان امپراتوری عثمانی تبعیدگاه پرنس‌های دربار شاهنشاهی که موجب اختلاف و نزاع می‌شدند بوده است و به همین سبب نام پرنس را بر آن نهاده‌اند. اکثر گردشگران بر این موضوع اتفاق نظر دارند که سفر به استانبول بدون دیدن زیبایی‌های این جزایر کامل نمی‌شود. عاشقان فیلم‌های ترکی می‌توانند جزیره‌گردی را در این جزایر با اسب انجام داده و خانه‌ها و ویلاهایی که در فیلم‌های ترکی می‌دیدند را اینبار از نزدیک مشاهده کنند.

princes islands

امتیاز دهید
Istanbul

دیگر مطالب از وبلاگ گردشگران

سفرهای خوب از اینجا آغاز می شود . . .

پس از بررسی توسط کارشناس در کوتاهترین زمان با شما تماس گرفته می شود و تمامی مراحل و مشاوره و رزرو با شما هماهنگ  می شود .