8مورد از جاهای که در سفر به باکو باید ببینید

با توجه به برقراری پرواز مستقیم شیراز به باکو – آذربایجان و شروع تورهای باکو – آذربایجان از شیراز و چارتر پرواز باکو توسط گروه گردشگران

8 پیشنهاد در سفر به باکو را تقدیم حضور می نماییم .

 

در سواحل دریای خزر شهری کوچک و در عین حال پر جنب و جوش به نام باکو قرار دارد. آمیختگی بی­ عیب و نقص ملتی نو ظهور با دوران کهن که به هزاران سال پیش باز­ می­گردد. این شهر شاهد تاریخ مهاجرت مردم بوده ­است، مردمانی از قبایل ترک، مسلمانان شیعه با اصالت فارس و روس­ها که همگی در ساخت این شهر عجیب و شگفت­ انگیز دست داشته­ ند. جمهوری آذربایجان همچنین “سرزمین آتش” نامیده می­شود که ممکن است با توجه به ذخایر بزرگ نفت باشد و یا به دلیل انرژی و ذکاوت مردم این کشور که باکو را به یک مرکز تجاری مهم در جاده ابریشم، گذرگاه تجاری اروپا به چین، تبدیل کرده است. امروزه، باکو یک گوهر و مثالی از خوب زندگی کردن در منطقه است و رتبه ­ی هشتم در جهان به دلیل تفریحات شبانه حیرت آور را داراست. باکو به بازدید کنندگان خود معماری شگفت انگیز، هتل­های عالی، رستوران­های باور نکردنی، سرگرمی­های متنوع، تاریخ باستان، طبیعت و جاذبه­ هایی بیشتر را ارائه می­دهد.

کاخ شروانشاه – “یک میراث جهانی یونسکو”، این کاخ از قدیمی ترین سمبل­های باکو و بزرگترین بنای تاریخی از شاخه معماری شیروان-آبشرون در جمهوری آذربایجان است. در شهر قدیمی قرار گرفته و در قرن پانزدهم ساخته شده است.

1-Shirvanshahs-Palace-Baku-by-Nick-Taylor-indigoprime

موزه فرش – موزه فرش آذربایجان یک نهاد منحصر به فرد است که یکی از غنی ترین مجموعه­های فرش آذربایجان در جهان را نگه­داری می­کند. علاوه بر فرش­های قدیمی و آثار هنری کاربردی، این موزه همچنین نمایشگاه آثار تولید شده توسط بافندگان و صنعتگران مدرن است.

2-The-Carpet-Museum-Baku-1

مسجد بی بی هیبت – واقع در خلیج باکو، مسجد بی بی هیبت یک مسجد تاریخی در شهر باکو است. این بنا یکی از مهم ترین بناهای تاریخی معماری اسلامی، معماری میراثی و موجب غنی سازی فرهنگ و تاریخ آذربایجان است. ساختار موجود، ساخته شده در دهه 1990، بازسازی مجدد بنایی با همین نام است که در قرن سیزدهم توسط شروانشاه فرخزاد دوم! ساخته شده است، که به طور کامل توسط بلشویک­ها در سال 1936 نابود شده بود.

3-Bibi-Heybat-Mosque-Baku-by-k-calypso

برج­های شعله – در قلب مرکز شهر پر جنب و جوش باکو، برج­های شعله بلندترین آسمان خراش در باکو با ارتفاع 190 متر است. در اسکله­ای در مرکز شهر باکو و یا در شهر قدیمی ایستاده­اید و برج­ها را در فاصله­ای نه چندان دور در حالی که قد برافراشته­اند می­بینید، سه برج مخروطی شکل که به ترتیب بالا می­روند و یک آتش سوزی گسترده را به تصویر می­کشند. هتل فیرمونت باکو، هتلی فوق­العاده و برنده جایزه، در درون یکی از سه برج شعله قرار دارد.

4-Flame-Towers-Baku-Niyaz-Bakılı-Niyaz-from-Baku

مرکز حیدر علی اف – به عنوان بخشی از اتحاد جماهیر شوروی سابق، شهرسازی و معماری باکو به شدت تحت تاثیر برنامه ریزی آن دوران قرار دارد. از زمان استقلال این کشور در سال 1991، جمهوری آذربایجان به منظور نوسازی و توسعه زیرساخت­ها و معماری باکو، مجزا از میراث اصولی مدرنیسم شوروی سرمایه گذاری­های زیادی را انجام داده است. مرکز حیدر علی اف ساختمانی پیچیده است که توسط معمار عراقی- انگلیسی به نام زاها حدید طراحی شده است و به دلیل معماری متمایز و سبک سیال و منحنی که در آن از زاویه­ های تیز اجتناب شده از آثار برجسته به شمار می­ آید.

5-Heydar-Aliyev-Center-Baku-by-G-Travels

آثشکده زرتشتیان (آتشگاه)– معبد آتش “آتشگاه” در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این معبد از سال 1975 موزه بوده و آتش از چهار گوشه­ی آن بیرون می­آمده است. این آتشکده­ی شگفت انگیز، محلی برای قربانی به شمار می­آمده که در بالای یک دریچه­ی گاز طبیعی تاسیس شده است. مارکو پولو میدان­های نفتی شبه جزیره­ی آبشرون در حدود 800 سال پیش را این­گونه توصیف کرده است: “در نزدیکی مرز گرجستان، چشمه­ای وجود دارد که از آن نهری از نفت جاری است، به میزانی که صد کشتی همزمان بارگیری می­کنند. این نفت برای خوردن مناسب نیست، بلکه برای سوزاندن و به عنوان مرهم برای مردان و شتر مبتلا به خارش و یا زخم کاربرد دارد. مردم از راه دور به بهانه­ی این نفت می­آیند و در همسایگی آن هیچ نفت دیگری به غیر از این نمی­سوزد.”

6-Zoroastrian-Fire-Temple-Baku-by-Nick-Taylor-indigoprimeFlickr

پارک ملی قوبوستان – پارک ملی قوبوستان با عنوان رسمی چشم­انداز هنری سنگی قوبوستان یک میراث جهانی یونسکو به شمار می­آید. مسیر پارک سفری یک روزه و آسان از باکو به 64 کیلومتری جنوب غربی این شهر است. این اثر طبیعی از تخته سنگ و سازه­های سنگی تشکیل شده و غارهای بسیار و سایبان­هایی که زمانی توسط انسان های ماقبل تاریخ اشغال شده بود را شکل داده است.

7-Gobustan-National-Park-Azerbaijan-by-Salvatore-Freni-Jr-Salvatore.Freni

برج دوشیزه– باشکوه ترین و مرموزترین بنای باکو برج دوشیزه است، که به زبان محلی گیزگالاسی نامیده می­شود و در بخش جنوب شرقی قلعه ایچری شهر قد برافراشته است. این برج در قرن دوازدهم به عنوان بخشی از دیواره­ی شهر ساخته شده است. این ساختمان منحصر به فرد در معماری آذربایجان هیچ نظیری در مشرق زمین ندارد. منشا برج مبهم است، هیچ کس نمی داند برج توسط چه کسی و یا به چه منظوری ساخته شده است. هیچ سند مکتوبی وجود ندارد که روش ساخت و کاربرد اصلی برج در آن ثبت شده باشد. به محض رسیدن به نوک برج، از منظره وسیع باکو و زیبایی­های آن شگفت زده خواهید شد .

8-Maiden-Tower-Baku-by-Nick-Taylor

امتیاز دهید
4-Flame-Towers-Baku-Niyaz-Bakılı-Niyaz-from-Baku

دیگر مطالب از وبلاگ گردشگران

سفرهای خوب از اینجا آغاز می شود . . .

پس از بررسی توسط کارشناس در کوتاهترین زمان با شما تماس گرفته می شود و تمامی مراحل و مشاوره و رزرو با شما هماهنگ  می شود .