شگفتی های سفر به مالزی

مالزی یکی از کشورهای بسیار زیبا در جهان می باشد که سبب تمایز آن از سایر نقاط آسیای جنوب شرقی گردیده است. در این مقاله قصد داریم شگفتی های سفر به مالزی را بیان کنیم تا در تور مالزی از شیراز یا تهران ببینید ، بی شک مطالعه این مقاله شما را به برنامه ریزی برای سفر به مالزی ترغیب می کند:

 

تنوع فرهنگی

بسیاری از قومیت های آسیایی برای قرن هاست که در مالزی سکونت دارند و از طرفی با افزایش واردات انجام گرفته به این کشور فرهنگ های متنوعی در این کشور ایجاد گردیده است که سبب ایجاد تنوع فرهنگی در این کشور گردیده اند.

Native Malaysian | © bob|P-&-S / Flickr

 

تنوع مذهبی

ترکیب فرهنگ ها و نژادهای مختلف در کشور مالزی، تعداد ادیان زیادی را در این کشور به ارمغان آورده است. مالزی دارای چشم انداز هیجان انگیزی از ادیان مختلفی نظیر مسلمان، هندو و بودیسم می باشد. برخی از این ادیان در کشور مالزی به شهرت جهانی رسیده اند  و به عنوان مکان توریستی در این کشور به شمار می روند که از آن جمله می توان به معبد باتوکیو و غارهای هندویی اختصاص داده شده به لرد موروگان اشاره نمود.

 Cheng Hoon Teng Temple, Malacca | © SurLaRoute.fr / Flickr

غذاهای قاره ای

تنوع فرهنگی موجود در کشور مالزی، سبب گردیده غذاهای منحصر به فرد هر یک از این فرهنگ ها در کشور مالزی رواج پیدا کند. به این ترتیب کشور مالزی از تنوع غذایی زیادی برخوردار است و می توان طعم های مختلفی از غذاهای متنوع را در سفر به مالزی تجربه نمود.

 Georgetown, Penang Satay | © Phalinn Ooi / Flickr

توسعه مداوم

کوالالامپور به عنوان یک شهر درجه اول در مالزی به شمار می رود، مناطق اطراف این شهر نیز دارای بافت سنتی می باشند. این ویژگی سبب ایجاد چشم انداز زیبایی از ترکیب بافت قدیمی و جدید در کشور مالزی گردیده است. ساختمان های جدید و برجسته موجود در مالزی، هنوز هم از معماری ستنی مالایی بهره می گیرند و آثار هنری با ظرافت و زیبایی را در این کشور پدید آورده اند.

Old and New KL meet | © Jorge Lascar / Flickr

سنت اصیل

در حالی که مردم مالزی کاملا شهری و مدرن هستند، اکثریت آنان همچنان به برخی از سنت های موجود در خانواده و جامعه خود پایبند می باشند. با سفر به مالزی می توانید این سنت های اصیل موجود در کشور مالزی، مانند نماز قبل از غذا را در عمل تجربه نمایید.

 

پیاده روی در جنگل های بارانی

مالزی دارای جنگل های بی شماری می باشد که قدمت برخی از آن ها از بسیاری از جنگل های استوایی قدیمی در جهان نیز بیشتر می باشد.جزیره بورنئو یکی از باشکوه ترین جزیره ای موجود در مالزی می باشد و شبه جزیره مالزی هم دارای زیبایی های طبیعی بی نظیری می باشد که برای کاوش بسیار ایده آل می باشد.

 Gunung Mulu, Borneo | © Paul White / Flickr

گویش های متنوع

گوش دادن به صحبت های مالزیایی ها یکی از جالب ترین کارها می باشد؛ زیرا اکثر مردم محلی این کشور معمولا در صحبت های خود از زبان ها و گویش های متفاوتی استفاده می کنند. بسیاری از مردم مالزی زبان مادری خود را با زبان انگلیسی و مالایی ترکیب می کنند و همچنین برخی از کلمات را از گویش های دیگر به زبان محلی خود وارد می سازند.

 

کالاهای ارزان قیمت

یکی دیگر از جاذبه های مالزی قیمت پایین کالاها می باشد که از آن جمله می توان به انواع غذای خوراکی، پوشیدنی و یا وسایل تزیینی اشاره نمود. بازارهای غذایی روزانه و شبانه که هرکس می تواند در آن ها خرید مورد نیاز خود را انجام دهد، سبب ایجاد تمایز کشور مالزی گردیده است. به این ترتیب در سفر به مالزی، می توانید از تجربه خرید ارزان لذت ببرید.

 

آب و هوای استوایی

ترکیب گرمای زیاد و بارندگی های ناگهانی یکی از ویژگی های آب و هوایی منحصر به فرد در مالزی می باشد. الگوی آب و هوایی غیر قابل پیش بینی در کشور مالزی یکی از جذابیت های بی نظیر این کشور محسوب می گردد. به عنوان چشم اندازی از آب و هوای مالزی می توان به حرارت موجود در جنگل های شهری، آب و هوای مناسب برای پرورش توت فرنگی در ارتفاعات کامرون و همچنین آب و هوای آرام سواحل آن اشاره نمود.

Tropical sun | © YL Tan / Flickr

آثار تاریخی

در سفر به مالزی می توانید از دیدن طبیعی ترین مجسمه های موجود در این کشور مانند کوه صباح و همچنین رشته کوه کوارتز لذت ببرید. این دو رشته کوه از محبوب ترین مکان ها برای کوه نوردان در سراسر جهان می باشند و دارای سنگ آهک های بسیار زیبایی می باشند که از زیبایی های طبیعی بی نظیری برخوردار می باشند.

 

جزایر زیبا

مجمع الجزایر بسیار زیبای موجود در مالزی که تمام آسیای جنوب شرقی را تحت پوشش قرار می دهند، یک مقصد ماجراجویی خارق العاده می باشند. جزایر ساحلی ساحل پنانگ و لانگ کووی از نقاط دیدنی مالزی می باشند و همچنین جزایر سواحل شرقی آن نیز مانند رودگان و پروینتین دارای سواحل بسیار زیبایی می باشند که مسافران می توانند در آن جا به استراحت و تفریح بپردازند.

امتیاز دهید
kuala-lumpur

دیگر مطالب از وبلاگ گردشگران

پس از بررسی توسط کارشناس در کوتاهترین زمان با شما تماس گرفته می شود و تمامی مراحل و مشاوره و رزرو با شما هماهنگ  می شود .