بهترین کارهای که در سفر به پوکت تایلند باید انجام داد

بهترین کارایی که میشه تو پوکت انجام داد.

وقتی به ما گفتن نوشیدنی هامون  نیاز به یخ داریم وگرنه زود گرم میشن، دو دل شدیم که بمونیم یا بریم ولی قبل از تموم شدن نوشیدنی هامون عاشق اونجا شدیم. دوستی، صمیمیت و لبخند مردمش قلب ما رو تسخیر کرد. پوکت یکی از 76 استان تایلند و زیباترین اوناس 60 درصد جزیزه پوشیده از جنگله و باقی اون پر از ساحل بهشت گونه اس که غواص های زیادی از تمام دنیا هفته ها اونجا میمونن که بتونن گونه های عجیب و غریب ماهی هارو ببینن. علی رغم وجود رستوران، کنسرت و شب های بی نظیرش بهترین جاهای که میشه تو پوکت رفت رو بعتون معرفی می کنیم.

 

پارک فانتا سی پوکت Phuket FantaSea Show :

پارکی با تم فرهنگی و مساحت 60 جریبه که شبا بخاطر نمایش زیبایی ها و جذابیت پوکت فوق العاده میشه. یکی از بهترین پارک های جهان با سرگرمی و جلوه های ویژه با گنجایش 3000 نفره که زیبایی های تایلند رو به نمایش میذاره و نمایش فیل ها رو داره.

مجسمه بزرگ بودا Big Buddha :

به عقیده ی خیلیا مهمترین و قابل احترام ترین مجسمه اس و بالای تپه ی ناکرد Nakkerd)) قرار داره و به عنوان مظهر شهر به حساب میاد و از سنگ مرمر ساخته شده که تو آفتاب برق میزنه.

خیابان بنگلا Bangla Road Nightlife :

بعد از اتمام برنامه های روزانه و سرکشی سواحل وقت رفتن به خیابون بنگلاس که پر از رستوران، کلوپ ، نوشیدنی ارزون و مغازس و تموم جوونا اونجا جمع میشن و تا صبح خوش میگذرونن. یکی از جذابیت های مهم پوکته و تا وقتی که با چشم خودتون نبینین باور نمی کنین.

شهرک پوکت قدیم Old Phuket Town:

پوکت فقط ساحل و کافه نیست، زیارتگاه، سنت های بودایی و مغازه هایی پر از لوازم تزیینی داره و جاییه که پر از کافه های سنتی، موزه، آرامگاه و معابد چینیه.

فانگ نگابای Phang Nga Bay:

سالای زیادی بکر و دست نخورده بود تا اینکه جیمز باند به اونجا رفت و نگاه دنیا به سمت اونجا چرخید. جزیره ای زیبا و منحصر به فرده که غارهای آهکیش از دل آب های سبز روشن بیرون میان. میشه یه گشت دریای آروم تو کل جزیره داشت و از آرامش اونجا لذت برد.

وات چالونگ و معابد پوکت Wat Chalong(and Phuket Temples):

معابد بودایی پوکت معروف به وات، مهمترین نمادهای پوکت هستن که تعدادشون  29 تاس که تو بخشهای مختلف جزیره قرار دارن و هر کس به یه دلیلی به ین معابد میره، بعضیا برای عبادت میرن، بعضیا برای یاد گرفتن آیین بودایی و بعضیا برای لذت بردن از آرامش.

جزیره فی فی Phi Phi Island:

جزیره که سرشار از آرامشه و آسایش بازدید کننده ها رو احاطه میکنه، جاییه که حتی یه دونه جاده هم نداره، از 6 تا جزیره که کوه هاو غارهای آهی داره، تشکیل شده که سواحل شن سفید و آب زلال داره. خیلی زیباست شایدم خود بهشته.

بهتره بدونید که:

پوکت در ظول سال گرم و شرجیه بخصوص تو ماه مارچ و اوایل ماه می. تو طول تابستون اکثرا صبحا آفتابیه و سرشب بارون میباره اما تو فوریه و نوامبر هوا خنکه.

سیستم حمل و نقل عمومی منظم نداره اما تاکسیاش جایگزین خوبی هستن و بهترین راه استفاده از تاکسیه.

پوکت یه جای عالی برای شیرجه زدنه و شما می تونین هر روز به جاهای جالب مخصوص شیرجه زنی که اطراف پوکته برید. دو تا جای اصلی که میشه شیرجه زد ساحل کاتا Kata)) تو هتل کاتا تانی(Kata Thani) و ساحل کارون Karon)) توتفرجگاه ساحلی مریرین پوکت Le Merdien Phuket Beach Resort)) هستن.

بیشتر سواحل شنی زیبا تو غرب جزیره هستن مثل: کارون Karon))، کامالاKamala))، کاتا Kata))، بنگتائو Bangtao))و پاتونگ Patong)) اما تو شمال جزیره هم سواحل خوبی هست مثل:  ناتیون Naithon))، مایخائو Maikhao)) و هادسای کائو Haad Sai Gaew)).

به شهرک فروشگاهی شبانه پوکت Phuket Town Night Market)) که همه جور سوغاتی داره سر بزنید.

شوی کاباره سایمون Simon Cabaret)) تو ساحل پاتونگ Patong Beach)) رو که احتمالا بزرگترین کاباره محلیه، ببینید. این شو یه نوع رقص خاص رو نشون میده و مردایی که لباس زن پوشیدن اجراش میکنن.

اگه دنبال هیجان هستین (بانجی جامپینگ تو جنگل) رو تو پوکت امتحان کنین.

یه لقمه بزنین:

رستوران له ورساس Le Varsace)) تو ساحل پاتونگ یه جای رمانتیک برای کساییه که میخوان شام عاشقانه بخورن و از منظره زیبای ساحل پاتونگ لذت ببرن. این رستوران ماهی های فرانسوی، مرغ، سوپ و انواع استیک رو سرو میکنه.

رستوران ساحلی داماریزیو Da Maurizio)) که غذاهای ایتالیایی رو با بهترین کیفیت و فضا تو ساحل کامالا Kamala)) سرو میکنه.

آشپزخونه مام تری Mom Tri’s Kitchen)) که غذاهای خوشمزه سرو میکنه و منظره فوق العاده از دریای آماندا Amanda)) داره.

رستوران کاپه یامو Cape Yamu)):

سبک آشپزی مدرن و ابداعی رو ارائه میکنه و تماما از محصولات تازه لستفاده میکنه به همین خاطر منوش چن روز یه بار عوض میشه.

امتیاز دهید
Phi-Phi-Islands-Thailand-by-KullezFlickr

دیگر مطالب از وبلاگ گردشگران

سفرهای خوب از اینجا آغاز می شود . . .

پس از بررسی توسط کارشناس در کوتاهترین زمان با شما تماس گرفته می شود و تمامی مراحل و مشاوره و رزرو با شما هماهنگ  می شود .